طالبان پاکستانی (تی تی پی) در خبرنامه‌ی نگاشته‌اند که سه گروه جنگی دیگر در مناطق کرم اجنسی، لکی مروت و وزیرستان شمالی به رهبری احمد، سعدالله و جمیل مداخیل با نورولی محسود، رهبر طالبان پاکستانی بیعت کرده‌اند. کمتر از 48 ساعت قبل از اینکه ژنرال عاصم منیر ریاست استخبارات نظامی پاکستان مسئولیت را بر عهده […]

طالبان پاکستانی (تی تی پی) در خبرنامه‌ی نگاشته‌اند که سه گروه جنگی دیگر در مناطق کرم اجنسی، لکی مروت و وزیرستان شمالی به رهبری احمد، سعدالله و جمیل مداخیل با نورولی محسود، رهبر طالبان پاکستانی بیعت کرده‌اند.

کمتر از 48 ساعت قبل از اینکه ژنرال عاصم منیر ریاست استخبارات نظامی پاکستان مسئولیت را بر عهده بگیرد، تحریک طالبان پاکستان پایان آتش بس نامحدودی را که با دولت فدرال پاکستان در جون 2022 توافق کرده بود، اعلام نمود.

این گروه شبه نظامی تندرو از جنگجویان خود خواست تا حملات را در سراسر کشور از سر بگیرند. این اعلامیه همچنین یک روز قبل از سفر یک هیئت پاکستانی به رهبری حنا ربانی وزیر امور خارجه به کبال، منتشر ساخت.

اعلامیه تحریک طالبان پاکستان در این زمان چالش هایی را برای دولت بی ثبات پاکستان در بسیاری از جبهه ها ایجاد می کند. رهبری تحریک طالبان پاکستان احتمالاً به خوبی از وضعیت آگاه است و می داند که ارتش پاکستان در سیاست داخلی به هم ریخته است و در تلاش است تا خود را از آن جدا کند. رئیس استخبارات پاکستان در آخرین سخنرانی خود اعتراف کرد که ارتش در سیاست مداخله می کند اما در سال 2021 تصمیم گرفته است از آن فاصله بگیرد و از آن زمان در حال اصلاح مسیر پیشین است. وی تاکید کرد که ارتش دیگر در مسائل سیاسی دخالت نخواهد کرد.

گفتن این کار احتمالا راحت تر از انجام دادن است. رئیس جدید استخبارات زمانی مسئولیت را بر عهده گرفت که حزب تحریک انصاف به طور سرسختانه دولت را برای برگزاری انتخابات زودهنگام تحت فشار قرار می داد.

  • منبع خبر : آژانس خبری سفیر