دیمیتری مدودف که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر روسیه هم بوده، در سخنرانی خودش در جنوب روسیه گفت روسیه عملیات نظامی خود را تا زمانی که طرف مقابل تسلیم شود، ادامه خواهد داد. مدودف گفت آنچه او بخش‌های تاریخی روسیه می‌خواند باید «به خانه بازگردد.» مدودف مقابل نقشه‌ای از اوکراین صحبت می‌کرد که این کشور را […]

دیمیتری مدودف که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر روسیه هم بوده، در سخنرانی خودش در جنوب روسیه گفت روسیه عملیات نظامی خود را تا زمانی که طرف مقابل تسلیم شود، ادامه خواهد داد. مدودف گفت آنچه او بخش‌های تاریخی روسیه می‌خواند باید «به خانه بازگردد.»

مدودف مقابل نقشه‌ای از اوکراین صحبت می‌کرد که این کشور را به‌عنوان یک منطقه کوچک‌تر محصور در خشکی نشان می‌داد که در برابر لهستان فشرده شده است و روسیه بر خط ساحلی شرق، جنوب و دریای سیاه کنترل کامل دارد.

او که با تشویق حضار مواجه شد، ادامه داد: «این مفهوم باید برای همیشه ناپدید شود. اوکراین قطعا برای روسیه است.»

مدودف گفت‌وگوهای صلح با رهبری کنونی اوکراین به رهبری ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را رد کرد و گفت هر دولت آینده اوکراین که خواهان گفت‌وگو باشد، باید آنچه را که او «واقعیت‌های جدید میدانی» می‌خواند، به رسمیت بشناسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مدودف که نیروهای ویژه و مستشاران نظامی ایالات متحده را به جنگ علیه روسیه متهم کرد، در اظهارنظری در مورد روابط شرق و غرب، گفت مناسبات میان مسکو و واشنگتن بدتر از بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ شده است.

  • منبع خبر : سفیر نیوز