همزمان حمله موشکی اسرائیل بر چندین هدف در داخل خاک ایران و عراق و سوریه کشمکش های سیاسی در میدان سیاست ملل در مقر نشست شورای امنیت نیز میان ایران و اسرائیل وجود داشت. نماینده اسرائیل در سازمان ملل ضمن انتقاد شدید به حضور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت گفت: این […]

همزمان حمله موشکی اسرائیل بر چندین هدف در داخل خاک ایران و عراق و سوریه کشمکش های سیاسی در میدان سیاست ملل در مقر نشست شورای امنیت نیز میان ایران و اسرائیل وجود داشت. نماینده اسرائیل در سازمان ملل ضمن انتقاد شدید به حضور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت گفت: این سند دیگری است از اینکه سازمان ملل به پناهگاهی برای دیکتاتورها و رژیم‌های تروریستی تبدیل شده است تا جنایات آن‌ها را بپوشانند. آیا به ذهنتان خطور نکرده که وزیر تروریسم امروز به اینجا آمده تا مطمئن شود که تمرکز شما بر غزه است نه جنایات رژیم ایران؟ اما ایران اسرائیل را متهم می کند که در تنش های به میان آمده تهران نقش اساسی دارد.

در همین حال شبکه «ای‌بی‌سی‌نیوز» به نقل از یک مقام ارشد امریکایی گزارش داد که جنگنده‌های اسرائیل در حمله‌ای «بسیار محدود» با سه موشک سایت پدافند هوایی در نزدیکی اصفهان را هدف قرار دادند که بخشی از حفاظت از تاسیسات اتمی نطنز است. به گفته این مقام، هدف اسرائیل از این حمله ارسال سیگنالی به جمهوری اسلامی بود که اسرائیل این قابلیت‌ها را دارد اما به دنبال تشدید اوضاع نیست.