چهار سال پیش اروه رنار در نخستین بازی خود به عنوان سرمربی مراکش، شروعی دردناک در جام جهانی داشت و در حالی که تیمش در بیشتر لحظات مسابقه برتر بود، با یک گل به خودی به ایران باخت. حالا اما تیم این سرمربی برجسته در قطر کاری نزدیک به معجزه انجام داد و در نخستین […]

چهار سال پیش اروه رنار در نخستین بازی خود به عنوان سرمربی مراکش، شروعی دردناک در جام جهانی داشت و در حالی که تیمش در بیشتر لحظات مسابقه برتر بود، با یک گل به خودی به ایران باخت.

حالا اما تیم این سرمربی برجسته در قطر کاری نزدیک به معجزه انجام داد و در نخستین بازی آرژانتین را با تمام ستاره‌های بزرگش شکست داد. تیمی که در سه سال اخیر نباخته بود و آخرین تیمی که توانسته بود این تیم را شکست دهد، برزیل بود.

عربستان که تیم پنجاه و یکم رده‌بندی جهانی است در دقیقه ۱۰ نیمه اول یک گل از لیونل مسی از روی نقطه پنالتی خورد. آرژانتین البته در نیمه اول سه گل دیگر هم به حریف زد که از سوی داور مردود اعلام شد.

نیمه دوم اما بدون شک متعلق به عربستان بود. شهری و دوساری دو گل برای عربستان زدند تا این تیم به چهارمین پیروزی تاریخ خود در جام جهانی دست یابد.

آرژانتین با هدایت لیونل اسکالونی به عنوان یکی از مدعیان اول قهرمانی به این مسابقات آمد. این تیم در ۳۶ بازی قبلی شکست‌ناپذیر بود و به عنوان قهرمان آمریکای جنوبی راهی قطر شد.

آرژانتین حالا در تورنمنتی که به احتمال فراوان آخرین جام جهانی لیونل مسی خواهد بود باید با تمام وجود تلاش کند که در مرحله گروهی حذف نشود و سپس برای رسیدن به اولین قهرمانی جام جهانی از سال ۱۹۸۶ تلاش کند.

  • منبع خبر : آژانس خبری سفیر