روز چهارشنبه هفته گذشته، مراسم خاکسپاری سه زنی که کارمند رسانه ای تلویزیون محلی انعکاس بودند، برگزار شد. این سه زن در بخش دوبلری فعالیت می کردند. انها فیلم های ترکی و هندی را به زبان محلی دری و پشتو دوبله می کردند. دوستان و خانواده های انها در مراسم شرکت کردند. همگی خواستار این […]

روز چهارشنبه هفته گذشته، مراسم خاکسپاری سه زنی که کارمند رسانه ای تلویزیون محلی انعکاس بودند، برگزار شد. این سه زن در بخش دوبلری فعالیت می کردند. انها فیلم های ترکی و هندی را به زبان محلی دری و پشتو دوبله می کردند.

دوستان و خانواده های انها در مراسم شرکت کردند. همگی خواستار این گونه حملات و کشتارها شدند. روحان سادات خواهر سعدیه، او را خجالتی اما فعال توضیف میکرد. سادات به خبرگزاری فرانسه گفت: ما او را با تمام امیدها و ارزوهایش در اینجا دفن کردیم.

یکی دیگر از همکاران وی که نخواست نامش فاش شود خواستار پایان اینگونه قتل و کشتارها شد و گفت که این سه قربانی مانند خانواده اش بودند. سه دختر بی گناه در روز روشن در وسط شهر به ضرف فیر مرمی کشته شدند. هیچ کس دیگری در امان نخواهد بود.

در ماه دسمبر، ملاله میوند یکی دیگر از کارمندان زن که در تلویزیون انعکاس کار می کردند در شهر جلال اباد در شرایطی مشابه کشته شد. قتل های هماهنگ و زنجیره ای این سه زن آخرین مورد در یک کمپین خونین علیه ژورنالیستان در افغانستان بود، کشوری که پیش از این به عنوان یکی از خطرناک ترین مکان های ژورنالیستان در جهان شناخته می شد.