شماری از خبرنگاران که پس از سقوط نظام سیاسی از بیرون شدند در یک ابتکار تازه تلویزیون آمو را ایجاد کرده اند. نشرات دیجیتالی این تلویزیون امروز آغاز شده است. تلویزیون آمو رسانه‌ی مستقل و بیطرف است که مالکیت و رهبری آن متعلق به خبرنگاران است. آمو که مستقر در حومه‌ی واشنگتن دی سی در […]

شماری از خبرنگاران که پس از سقوط نظام سیاسی از بیرون شدند در یک ابتکار تازه تلویزیون آمو را ایجاد کرده اند. نشرات دیجیتالی این تلویزیون امروز آغاز شده است.

تلویزیون آمو رسانه‌ی مستقل و بیطرف است که مالکیت و رهبری آن متعلق به خبرنگاران است. آمو که مستقر در حومه‌ی واشنگتن دی سی در ایالات متحده امریکا است، شماری کوچکی از خبرنگاران را از افغانستان، منطقه، اروپا و امریکای شمالی به هم وصل کرده تا خبر افغانستان را با بیطرفی و خلاقیت به مردم ارائه کند.

لطف‌الله نجفی‌زاده خبرنگار و مدیر عامل آمو در این مورد گفت: «در آمو ما تلاش می‌کنیم خبرنگاری را دور از نفوذ سیاسی و مالی نگهداریم. ما خبرنگاران آمو خیلی خرسندیم که بار دیگر فرصت یافتیم تا در مورد افغانستان اطلاع‌رسانی کنیم و قصه‌های مردم‌مان را به گوش همه برسانیم.»

نشرات دیجیتالی آمو در زبان‌های فارسی، پشتو و انگلیسی با محتوی متنوع ارائه میشود. با توجه به اینکه افغانستان در یک برهه‌ی حساس تاریخش قرار دارد، خبرنگاران آمو نه تنها به بازتاب وضعیت کنونی کشور خواهند پرداخت، بلکه نگاهی به گذشته‌های نزدیک که منجر به این تحولات شده و همچنان آینده، خواهند داشت.

سمیع مهدی مدیر مسوول آمو در رابطه به ماموریت آمو گفت: «آزادی بیان در افغانستان در یک سال اخیر عقبگرد تاسفباری داشته است. اولویت شماره یک ما در آمو تلاش برای دادن جان دوباره به خبرنگاری معتبر، عینی و مستقلانه است.»

منابع محدود مالی آمو توسط نهادهای غیردولتی و کمک‌های فردی فراهم شده است. آمو در نظر دارد تا برای حفظ احترام به کاربران و مخاطبان و محتوی این شبکه، شفافیت کامل در نحوه تمویل برنامه‌هایش را رعایت کند. کارهای آمو را در وبسایت و شبکه‌های اجتماعی ما دنبال کنید.

  • منبع خبر : سفیر نیوز