وزارت اطلاعات و فرهنگ، «جشنوارۀ فلم سرباز» را به حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و به گرامی‎داشت از نهم حوت، روز ملی سرباز، برگزار کرد و محمد طاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در مراسم افتتاح این جشنواره، حمایت قاطع وزارت اطلاعات و فرهنگ را از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ابراز […]

وزارت اطلاعات و فرهنگ، «جشنوارۀ فلم سرباز» را به حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و به گرامی‎داشت از نهم حوت، روز ملی سرباز، برگزار کرد و محمد طاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در مراسم افتتاح این جشنواره، حمایت قاطع وزارت اطلاعات و فرهنگ را از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ابراز کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ این جشنواره را ریاست افغان فلم وزارت اطلاعات و فرهنگ، به خاطر ارج گذاشتن به فداکاری‌ها و قهرمانی‌های سربازان و افسران نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و حمایت از آنان، به همکاری رادیو تلویزیون ملی و وزارت‌های دفاع ملی و امور داخله، ریاست عمومی امنیت ملی و شورای امنیت ملی، در کابل برگزار کرد.
محمد طاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در مراسم آغاز این جشنواره صحبت کرد و گفت که حسب هدایت رییس جمهوری کشور، چند سال قبل روز نهم حوت به عنوان روز سرباز مشخص شده است که از آن به سطح ملی تجلیل صورت بگیرد.
وی افزود: امسال ما خواستیم که شهامت بی‌نظیر سربازان وطن را در هر گوشۀ این ملک، در قالب فلم و هنر ماندگار بسازیم‌.
محمد طاهر زهیر خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات و فرهنگ برنامه‌هایی روی دست دارد که از سربازان دلیر ما که در هر گوشۀ این سرزمین استوار و قامت بلند ایستاده اند و از آزادی، استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی ما قهرمانانه دفاع می‌کنند، حمایت فرهنگی کند و راه‌اندازی جشنوارۀ فلم سرباز یکی از این برنامه‌های فرهنگی ماست.
بعد، شاه محمود میاخیل سرپرست وزارت دفاع ملی و محمد مسعود اندرابی وزیر امور داخله به ترتیب صحبت کردند و از ریاست افغان فلم وزارت اطلاعات و فرهنگ و ریاست عمومی رادیو تلویزیون ملی به خاطر برگزاری این جشنواره به حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، تشکر کردند.
آنان از جان‌فشانی و فداکاری نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به خاطر دفاع از مردم و وطن و تامین صلح، که در دورترین نقاط کشور مصروف مبارزه هستند و همچنان شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی و خانواده‌های آنان به نیکی یاد کردند و تأکید کردند که همه باید به خاطر تأمین صلح و امنیت سراسری و پیشرفت و ترقی کشور کار کنند.
سپس، منیره یوسف زاده معاون وزارت دفاع ملی، در صحبتی خاطرات و خدمات شادروان جنرال داکتر سهیلا صدیق را بیان کرد.
او گفت که جنرال سهیلا صدیق، تمام زندگی‌اش را در امر خدمت به وطن و مردم سپری کرد و شخصیت توانا و یک زن قهرمان بود.
به همین ترتیب دکتر صحرا کریمی رییس افغان فلم، صحبت کرد و ضمن آن که از حضور مهمانان در مراسم آغاز جشنوارۀ فلم سرباز، سپاسگزاری کرد، خاطرنشان کرد که این جشنواره به گرامی‎داشت از نهم حوت روز ملی سرباز و حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، برگزار شده است.
همچنان در اخیر این مراسم آهنگ‌های میهنی را گروه هنری وزارت دفاع ملی، اجرا کردند.
گفتنی است که در جشنوارۀ فلم سرباز، 55 فلم داستانی بلند، فلم دستانی کوتاه، فلم مستند بلند، فلم مستند کوتاه و فلم انیمیشن، که محتوای این فلم‌ها در رابطه به جان‌فشانی، فداکاری و مبارزۀ سربازان در دفاع از وطن است، به خاطر رقابت در این جشنواره ارسال شده است.
از جملۀ این فلم‌ها، هیأت داوران 30 فلم را برای رقابت و نمایش انتخاب کرده‌اند و برای فلم‌های برتر این جشنواره جوایز نقدی نیز در نظر گرفته شده است و این جشنواره دو روز دیگر نیز ادامه دارد.