اختلافات دیپلماتیک بین مشاوران امنیت ملی پاکستان و افغانستان فروکش نکرده است، زیرا آخرین سخنرانی حمدالله محب در روز جمعه باعث شد وزارت امور خارجه پاکستان بیانیه او را تلاشی عمدی برای لغو تلاش های صلح بخواند! این در حالیست که قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان […]

اختلافات دیپلماتیک بین مشاوران امنیت ملی پاکستان و افغانستان فروکش نکرده است، زیرا آخرین سخنرانی حمدالله محب در روز جمعه باعث شد وزارت امور خارجه پاکستان بیانیه او را تلاشی عمدی برای لغو تلاش های صلح بخواند!

این در حالیست که قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در حاشیه نشست دیپلماسی آنتالیا در ترکیه دیدار کرد

این دومین بار در هفته های اخیر است که پاکستان مجبور شد پاسخ محکم به رئیس شورای امنیت ملی افغانستان بدهد. آخرین جنگ کلامی با توییت محبی آغاز شد که پاکستان را به دخالت در امور داخلی افغانستان متهم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با بی اساس خواندن سخنان محب اظهار داشت که تلاش ها و نقش پاکستان در روند صلح افغانستان از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شده است

سخنگو گفت ما همچنین می خواهیم به رئیس شورای امنیت ملی افغانستان تفاهم متقابل در برنامه اقدام صلح و همبستگی افغانستان-پاکستان را یادآوری کنیم که هر دو طرف را ملزم می کند که از بازی سرزنش عمومی یکدیگر خودداری کنند و از کانال های رسمی برای این بحث ها استفاده کنند!

او افزود باید از اظهاراتی که موجب از بین رفتن اعتماد متقابل می شود خودداری کرد.

قریشی وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله سهم معنی دار پاکستان در تسهیل مذاکرات مستقیم بین ایالات متحده و طالبان و همچنین احزاب افغانستان را مهم خواند. او از رهبران افغانستان خواست که در مذاکرات بین الافغانی برای صلح پایدار در افغانستان پیشرفت کنند.

قریشی افزود که پیشرفت در روند صلح افغانستان برای کاهش فضا برای خرابکارانی که نمی خواهند شاهد بازگشت صلح در منطقه باشند بسیار حیاتی است.

قریشی تاکید کرد که اظهارات منفی و بازی سرزنش فقط به ضرر روابط منطقه ای است و باعث تقویت خرابکارانی می شود که می خواهند روند صلح را از بین ببرند.