وزارت داخله بریتانیا در پی انتقادها از رد ویزای نوازندگان جوان افغانستان، تصمیم خود را تغییر داده است و قرار است یرای۴۷ نوازنده جوان ویزا صادر کند. این نوازندگان قرار است در چند شهر بریتانیا اجرا داشته باشند. یکی از برنامه‌های این ارکستر قرار بود در روز پنجشنبه (۷ مارچ) در تالار ملکه الیزابت لندن […]

وزارت داخله بریتانیا در پی انتقادها از رد ویزای نوازندگان جوان افغانستان، تصمیم خود را تغییر داده است و قرار است یرای۴۷ نوازنده جوان ویزا صادر کند.

این نوازندگان قرار است در چند شهر بریتانیا اجرا داشته باشند. یکی از برنامه‌های این ارکستر قرار بود در روز پنجشنبه (۷ مارچ) در تالار ملکه الیزابت لندن برگزار شود. اما برخی از برگزارکنندگان خبر از تاخیر در تاریخ این برنامه داده‌اند.

گروهی متشکل از ۴۷ نوازنده دختر و پسر جوان که بین ۱۴ تا ۲۲ سال دارند، از چند ماه به این طرف برای تور بریتانیای خود در پرتغال تمرین می‌کنند. دولت بریتانیا ابتدا درخواست ویزای آنها را رد کرده بود اما پس از روبرو شدن با واکنش‌های زیاد اکنون این تصمیم را لغو کرده است.

دیانا جانسون نماینده پارلمان بریتانیا در ایکس نوشت: «خبر عالی و خوشحالم که وزارت داخله کار درست را انجام داده است. از همه کسانی که این اتفاق را رقم زدند تشکر می کنم.»

پس از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان تابستان ۲۰۲۱ بسیاری از اهالی موسیقی از افغانستان خارج شده‌اند. اکثر اعضای انستیتوت/انستیتوی ملی موسیقی افغانستان نیز در پرتغال پناهنده شدند. طالبان موسیقی را ممنوع کرده‌اند و از آوازخوانان و موزیسن‌ها خواسته‌اند که «کار دیگری» را در پیش بگیرند.

  • منبع خبر : سفیر نیوز