مردم افغانستان در مورد عقب نشینی نیروهای امریکا از کشورشان تردید و شبهه دارند و تحلیلگران نیز نگران اوضاع افغانستان هستند. در اپریل گذشته، لس انجلس تایمز مقاله ای از کالین کلارک منتشر کرد که در آن نویسنده به وضعیت وحشتناک انتظام قانون و آشوب سیاسی و هرج و مرج اجتماعی در صورت خداحافظی سربازان […]

مردم افغانستان در مورد عقب نشینی نیروهای امریکا از کشورشان تردید و شبهه دارند و تحلیلگران نیز نگران اوضاع افغانستان هستند.

در اپریل گذشته، لس انجلس تایمز مقاله ای از کالین کلارک منتشر کرد که در آن نویسنده به وضعیت وحشتناک انتظام قانون و آشوب سیاسی و هرج و مرج اجتماعی در صورت خداحافظی سربازان امریکایی با سرزمین های افغانستان اشاره کرد.

نویسنده گفت: “پس از خروج امریکا از افغانستان، طالبان احتمالا مناطق وسیعی از کشور را با زور کنترل خواهند کرد! این امر منجر به سرکوب مجدد مردم افغانستان خواهد شد.

کالین کلارک همچنین گفت، اما با توجه به روابط دیرینه طالبان با القاعده، افغانستان بار دیگر به کشوری تبدیل خواهد شد که سازمان های تروریستی فراملی می توانند در هنگام طرح ریزی برای حمله به غرب از آن استفاده کنند!

کلارک همچنین گفت: “امریکا به این دلیل از افغانستان خارج نمی شود که شرایط برای صلح و ثبات مناسب است، بلکه به این دلیل خارج می شود که بایدن معتقد است درگیری با طالبان در نهایت غیرقابل پیروزی است.

اگرچه مردم افغانستان امیدوارند که در پایان تابستان روند ادامه خروج نیروهای امریکایی و ناتو به پایان برسد، اما ترس نیز آنها را رها نمی کند. ترس از گروهی که حتی امریکای ابرقدرت نیز نتوانسته آنها را شکست دهد.

افغانستان در حال حاضر در موقعیت بسیار ضعیفی قرار دارد، هیچ ریشه ای در بین مردم ندارد و هیچ کنترل و نظارتی بر اوضاع ندارد.

افغانستان در روزهای آینده میدانی برای جنگجویان مختلف باقی خواهد ماند. اوضاع پس از خروج کامل نیروهای ایالات متحده و ناتو دردناک تر خواهد شد.

رئیس جمهور بایدن باید وضعیت امور را بررسی کند و باید تمام اقدامات لازم را برای نجات مردم افغانستان از یک جنگ داخلی بی پایان انجام دهد.

آیا ایالات متحده واقعا می خواهد از افغانستان خداحافظی کند؟ این سوال به خودی خود بسیار مهم است، زیرا برخی افراد فعالیتهای تروریستی اخیر در افغانستان را به عقب نشینی ناخواسته نیروهای امریکا و ناتو از این کشور مرتبط می دانند.