جو بایدن معاون رییس‌جمهور سابق امریکا، تعداد رأی انتخاباتی لازم برای نامزدی دموکرات‌ها جهت شرکت در انتخابات ماه نوامبر کسب کرد و رسما به عنوان نامزد این حزب معرفی شده است. به نقل از آسوشیتد پرس، حزب دموکرات امریکا رسما جو بایدن، معاون رییس‌جمهور سابق این کشور، را به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 امریکا معرفی کرد.

جو بایدن معاون رییس‌جمهور سابق امریکا، تعداد رأی انتخاباتی لازم برای نامزدی دموکرات‌ها جهت شرکت در انتخابات ماه نوامبر کسب کرد و رسما به عنوان نامزد این حزب معرفی شده است. به نقل از آسوشیتد پرس، حزب دموکرات امریکا رسما جو بایدن، معاون رییس‌جمهور سابق این کشور، را به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ امریکا معرفی کرد.

بایدن تعداد هیات‌های انتخاباتی لازم برای کسب نامزدی دموکرات‌ها برای انتخابات نوامبر را کسب کرده است. او از آستانه ۱۹۹۱ هیات‌ عبور کرد. معاون رییس‌جمهوری پیشین امریکا برای کنوانسیون ملی دموکرات‌ها ۱۹۹۳ هیات‌ انتخاباتی به دست آورده است. او قرار است در انتخابات پیشرو امریکا با دونالد ترمپ رییس جمهور فعلی امریکا مبارزه کند.

جو بایدن ترامپ را متهم به سوء استفاده از امکانات دولتی کرد
بر اساس نظرسنجی، در ایالت آریزونا، جو بایدن، ۴۶ درصد آرا و دونالد ترمپ ۴۲ درصد آرا را کسب خواهد کرد. بر اساس همین نظرسنجی، آرای بایدن و ترمپ در ایالت اوهایو به ترتیب ۴۵ و ۴۳ درصد خواهد بود. بعد از آنکه بایدن رسماً به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات امریکا تعیین شد؛ با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که در انتخابات پیش رو، دموکرات‌ها به عنوان یک حزب متحد وارد صحنه می‌شوند.

پس از آنکه، سناتور برنی سندرز اوایل ماه آپریل به کمپین‌های انتخاباتی خود پایان داد، بایدن بع عنوان یگانه نامزد دموکرات باقی ماند. بایدن تا زمانی که رسما در کنوانسیونی در میلواکی به عنوان نامزد دموکرات‌ها معرفی نشود، نمی‌تواند از اعتبارات انتخابات سراسری استفاده کند. کارزار انتخاباتی او به طور چشمگیری از هزینه‌هایش در بحبوحه پاندمی کرونا کاسته، با اینکه میزان جمع‌آوری کمک‌های او افزایش داشته است.

  • نویسنده : فخریه نادری
  • منبع خبر : هفته نامه سفیر