سخنگوی گروه طالبان در واکنش به درخواست دولت افغانستان و نماینده ناتو برای توقف جنگ گفته است که گروه طالبان گزینه دیگر جز جنگ ندارد. «ذبیح الله مجاهد» روز یکشنبه در توئیتی کاهش خشونت‌ها پیش از آغاز گفت‌گوهای بین افغانستانی را غیر منطقی دانست و اضافه کرد این گروه تاکنون گزینه دیگری جز ادمه جنگ […]

سخنگوی گروه طالبان در واکنش به درخواست دولت افغانستان و نماینده ناتو برای توقف جنگ گفته است که گروه طالبان گزینه دیگر جز جنگ ندارد. «ذبیح الله مجاهد» روز یکشنبه در توئیتی کاهش خشونت‌ها پیش از آغاز گفت‌گوهای بین افغانستانی را غیر منطقی دانست و اضافه کرد این گروه تاکنون گزینه دیگری جز ادمه جنگ دریافت نکرده است.

مجاهد، تنها راه حل واقعی حل مشکلات افغانستان را آزادی همه پنج هزار زندانی این گروه و و آغاز گفتگوهای بین افغانستانی اعلام کرد. دولت افغانستان تاکنون چهارهزار زندانی گروه طالبان را آزاد کرده و گفته است که حدود ۶۰۰ تن از آنها را به دلیل انجام جرائم جنایی آزاد نخواهند کرد و از طالبان خواسته است که افراد دیگری را بجای آنها معرفی کنند تا از زندان آزاد شوند اما طالبان تاکنون هیچ فهرستی جایگزین را به دولت اعلام نکرده است.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهور امروز یکشنبه در توئیتی نوشت افزایش خشونت‌های اخیر گروه طالبان در کشور، انتظار مردم و جامعه جهانی را برای آغاز گفت‌وگوها، خدشه‌دار کرده است. وی با انتقاد از گروه طالبان از آنها خواسته است که به طور واقعی وارد روند صلح شوند. این در حالی است که که روز گذشته بر اثر انفجار بمب جاسازی شده در سه استان افغانستان ۱۳ غیر نظامی کشته و هشت تن دیگر کشته شدند.

 

  • نویسنده : مسیح اسلام خیل
  • منبع خبر : هفته نامه سفیر