هرسال علاوه بر تلفات برخاسته از حملات کوچی‌ها، خانواده‌های زیادی نیز به دلیل ناآرامی‌ها مجبور به ترک خانه‌های خود می‌شوند بطوری که براساس گزارش رسانه‌ها در سال گذشته بیش از یک هزار خانوار در پی درگیری‌ها آواره شدند.

مهدی راسخ، نماینده مجلس و از اعضای هیئت پارلمان که برای بررسی درگیری‌های کوچی‌ها و مردم محلی به ولسوالی بهسود ولایت میدان وردک سفر کرده بود با انتشار پیامی در فیسبوکش گفته است که این هیئت در روستای قل ابغه مورد حمله کوچی‌ها قرار گرفته است. راسخ که پس از بازدید سه روزه از مناطق مورد مناقشه کوچی‌ها و مردم محلی به کابل بازگشته، اظهارداشت: این هیئت به دلیل عدم تامین امنیت و وجود مخالفین مسلح، موفق به سفر به مناطق تحت تسلط کوچی‌ها نشد و نمایندگان آنها در ساختمان فرمانداری شکایات‌هایشان را ابراز داشتند.

وی افزود که هیئت پارلمان قصد بازدید از آب پای را نیز داشت اما بدلیل گزارش‌ها مبنی بر اینکه صدها نفر از کوچی‌ها در کمین هستند موفق به عزیمت به آن نشدند. هیئت پارلمان افغانستان برای بررسی درگیری‌های کوچی‌ها و مردم محلی تحت ریاست عبدالستار حسینی و عضویت عبدالرحمن وردک و محمد مهدی راسخ به محل حادثه سفر کردند و از ولسوالی‌های بهسود و دایمیرداد نیز دیدن کردند.

کوچی‌های مسلح در ولایت‌های وردک و غزنی همه ساله بطور گروهی به مردم محلی حمله می‌کنند و سبب کشته و زخمی شدن شماری از این مردم می‌شوند. هرسال علاوه بر تلفات برخاسته از حملات کوچی‌ها، خانواده‌های زیادی نیز به دلیل ناآرامی‌ها مجبور به ترک خانه‌های خود می‌شوند بطوری که براساس گزارش رسانه‌ها در سال گذشته بیش از یک هزار خانوار در پی درگیری‌ها آواره شدند.

  • نویسنده : نسرین متین
  • منبع خبر : هفته نامه سفیر