فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه اعلام کرد که تیم های ویژه ای برای مقابله با بیماران احتمالی حامل ویروس کرونا که از خارج به کشور وارد می‌شوند در میدان هوایی‌های افغانستان ایجاد شده است.

سفیر: فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه اعلام کرد که تیم های ویژه ای برای مقابله با بیماران احتمالی حامل ویروس کرونا که از خارج به کشور وارد می‌شوند در میدان‌های هوایی‌ افغانستان ایجاد شده است.

وزیر صحت که روز یک‌شنبه با خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت: در میدان‌های هوایی کشور که پروازهای خارجی انجام می‌شود تیم های ویژه صحی ایجاد شده است تا مسافران خارجی بویژه آن‌ها که با پروازهای از مبدا چین وارد کشور می‌شوند، تحت نظر قرار گیرند.

فیروز ابراز امیدواری کرد که با تدابیر اتخاذ شده این ویروس وارد افغانستان نشود و با تلاش های گسترده چین در همان کشور مهار شود. مسوولان در میدان هوایی کابل گفته اند که روزانه ده ها نفر از کشور چین به افغانستان مسافرت می‌کنند که بیشتر این مسافرت‌ها تجاری است.

چنین در همسایه‌گی افغانستان قرار دارد و شهروندان کشور انتظار دارند که حکومت بتواند در مهار این بیماری موفق شود تا این بیماری به افغانستان انتقال نکند. وزیر صحت می‌گوید: با سازمان صحت جهانی به طور منظم در تماس است تا در صورت لازم دستورالعمل های ویژه این سازمان اجرایی شود.

وزیر صحت افغانستان گفت، تنها هفته‌ای یک پرواز به طور مستقیم از چین وارد افغانستان می‌شود اما برخی پروازهای ترانزیت از مسیرهای دهلی نو و دبی نیز وارد کشور می‌شود که مسافران این پروازها نیز تحت نظر مسائل پزشکی قرار می گیرند.

افغانستان یکی از همسایه های چین است که به همین دلیل ع نگران شیوع بیماری ویروسی کرونا است .چین در روزهای نخست بروز این بیماری خواستار همکاری بین‌المللی برای به کارگیری تدابیر مورد نیاز در جهت جلوگیری از شیوع و اجرای آزمایش‌های احتمالی برای تشخیص زودهنگام آن شد.

همزمان با افزایش تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین و برخی دیگر از کشورهای جهان، کانادا نیز نخستین مورد از ابتلا به این ویروس را تایید کرد. به نقل از شینهوا، این فرد یک شهروند ۵۰ سال چینی است که بتازگی از شهر ووهان مرکز شیوع بیماری کرونا در چین به انتاریو کانادا برگشته است.

مقامات صحی انتاریو اعلام کردند که این فرد ۲۲ جنوری به کانادا برگشته و بعد از چند روز، علایم بیماری خود را نشان داده است. این منابع بدون اشاره به نام و یا محل زندگی فرد بیمار اعلام کردند که این مرد ۵۰ ساله در یک شفاخانه عمومی تحت مداوا قرار گرفته و وضعیت پایداری دارد.