پس از بازداشت منظور پشتین، رهبر تحفظ پشتون‌های پاکستان از سوی پولیس این کشور محمداشرف غنی رییس جمهور در صفحه ‌تویتر خود از بازداشت او ابراز نگرانی کرده و خواستار رهایی او شده بود. آقای غنی در تویت خود گفته بود که برخورد خشونت‌آمیز در برابر اعتراض‌های مردمی سبب بی‌ثباتی منطقه می‌شود.

سفیر: پس از بازداشت منظور پشتین، رهبر تحفظ پشتون‌های پاکستان از سوی پولیس این کشور محمداشرف غنی رییس جمهور در صفحه ‌تویتر خود از بازداشت او ابراز نگرانی کرده و خواستار رهایی او شده بود. آقای غنی در تویت خود گفته بود که برخورد خشونت‌آمیز در برابر اعتراض‌های مردمی سبب بی‌ثباتی منطقه می‌شود.

وزارت امور خارجه پاکستان امروز با نشر خبرنامه‌ی این اظهارات رییس جمهور غنی را مداخله در امور این کشور دانسته گفته است که افغانستان از اقدمات مداخله جویانه خود در امور پاکستان باید دست بردارد.

رییس جمهور غنی از دولت‌ها در منطقه خواسته بود که از حرکت‌های مدنی و مسالمت‌آمیز حمایت کنند. حالا پاکستان اظهارات آقای غنی در مورد منظور پشتین را مداخله‌ی آشکار در امور داخلی‌اش می‌خواند.

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه‌ی پاکستان آمده است که به باور اسلام‌آباد، چنین اظهاراتی برای تقویت روابط همسایگی خوب بین افغانستان و پاکستان سودمند نیست. افغانستان و پاکستان دو همسایه هستند که از سال‌های طولانی به این‌طرف روابط توائم با کنش‌های سیاسی خشونت آمیز داشتند.

حکومت افغانستان همواره پاکستان را متهم می‌کند که از سران گروه طالبان در افغانستان حمایت می‌کنند و بسیاری از برنامه های تروریستی در افغانستان در داخل خاک پاکستان سازمان دهی می‌شود.

وزارت خارجه‌ی پاکستان تأکید کرده است: پاکستان در آرزوی داشتن روابط نزدیک و صمیمانه با افغانستان براساس اصول عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر است و از افغانستان می‌خواهد که برای رسیدن به هدف مشترک صلح و ثبات در افغانستان و منطقه با اسلام‌آباد یکجا کار کند.

این واکنش اسلام آباد در حالی بیان می‌شود که شماری از شهروندان افغانستان در کابل، بامیان و شماری از شهرهای دیگر در حمایت از پشتین دست به تظاهرات زدند. تظاهرات کنندگان افغانستان از حکومت پاکستان خواستند که آقای پشتین را از بند رها کنند.