ده‌ها هزار عراقی در تظاهرات در میدان التحریر بغداد خواهان خروج آمریکا از کشورشان شدند. به گزارش رسانه‌های عراقی این تظاهرکنندگان که از سوی مقتدی صدر سازماند‌دهی شده‌اند، امروز جمعه ۲۴ ژانویه، خیابان‌های منتهی به میدان التحریر را به اشغال خود در آوردند. مقتدی صدر، روز سه‌شنبه در پیامی از مردم عراق خواسته بود در […]

ده‌ها هزار عراقی در تظاهرات در میدان التحریر بغداد خواهان خروج آمریکا از کشورشان شدند. به گزارش رسانه‌های عراقی این تظاهرکنندگان که از سوی مقتدی صدر سازماند‌دهی شده‌اند، امروز جمعه ۲۴ ژانویه، خیابان‌های منتهی به میدان التحریر را به اشغال خود در آوردند. مقتدی صدر، روز سه‌شنبه در پیامی از مردم عراق خواسته بود در روز جمعه با تظاهراتی میلیونی خواهان خروج آمریکا از این کشور شوند.

ترور قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس توسط ارتش آمریکا در بغداد در ماه گذشته موجب شد تا تنش‌ها در منطقه بین ایران و آمریکا بیش از پیش گسترش یابد و یک هفته پس از کشته شدن آقای سلیمانی پارلمان عراق به طرح خروج نیروهای آمریکایی از عراق رای مثبت داد.

مقتدی صدر در پیامی به شرکت کنندگان در این راهپیمایی خواستار خروج همه نیروهای آمریکایی و شرکت‌های آمریکایی و بستن حریم هوایی عراق بر روی جنگنده‌های خارجی و لغو تمام توافقنامه‌های امنیتی با آمریکا شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، وی در عین حال گفت که “در صورت مخالفت آمریکا با خروج از عراق؛ کشورهای همسایه نباید در نحوه برخورد ما با اشغالگر مداخله کنند”.

آقای صدر همچنین اعلام کرده که تا زمان خروج آمریکا هر نوع حمله به نیروهای این کشور صورت نگیرد و هر گونه اقدام علیه آمریکا را “نقض آتش‌بس” دانسته و خواستار “ادغام حشد شعبی در وزارت دفاع و وزارت کشور” عراق شده است.