مقامات بلند ارتش امریکا گفته اند که یکی از خطرناک‌ترین گروه‌های وابسته به گروه تروریستی داعش، غرب را هدف گرفته است و می‌تواند تا قبل از پایان سال حمله کند. جنرال مایکل کوریلا، جنرال فرماندهی مرکزی ایالات متحده، روز پنجشنبه به قانونگذاران امریکایی عنوان کرد: علیرغم درگیری‌های پراکنده بین گروه طالبان و گروه داعش، این […]

مقامات بلند ارتش امریکا گفته اند که یکی از خطرناک‌ترین گروه‌های وابسته به گروه تروریستی داعش، غرب را هدف گرفته است و می‌تواند تا قبل از پایان سال حمله کند.

جنرال مایکل کوریلا، جنرال فرماندهی مرکزی ایالات متحده، روز پنجشنبه به قانونگذاران امریکایی عنوان کرد: علیرغم درگیری‌های پراکنده بین گروه طالبان و گروه داعش، این گروه تروریستی به نبرد خود به فراتر از مرزهای افغانستان نزدیک‌تر شده است.

کوریلا گفت: «آنها می توانند عملیات خارجی علیه منافع ایالات متحده یا غرب در خارج از کشور را در کمتر از شش ماه بدون هیچ هشداری انجام دهند».

فرمانده سنتکام گفت: «احتمال بیشتری» وجود دارد که عوامل داعش شاخه خراسان، منافع غرب یا امریکا در آسیا یا اروپا را هدف قرار دهند، وی خاطرنشان کرد که انجام حملات علیه ایالات متحده برای آنها «بسیار سخت‌» است.

داعش پس از شکست در کشورهای عربی در افغانستان برای شاخه زیر نام خراسان برنامه های جدی را طراحی کرده است که در طول سال های گذشته صدها حمله تروریستی را انجام داده است.

  • نویسنده : نظیفه نذهت
  • منبع خبر : آژانس خبری سفیر