دادگاهی در شهر برلین آلمان، روز پنجشنبه (۱۶ فبروری)، دو برادر افغانستانی را به جرم قتل خواهر ۳۴ ساله‌شان به حبس ابد محکوم کرد. این دو برادر که هر کدام ۲۸ و ۲۴ سال دارند، خواهر بزرگ‌ترشان را که مادر دو فرزند بود، به‌دلیل اینکه با سبک زندگی او موافق نبودند‌، در تابستان ۲۰۲۱ به […]

دادگاهی در شهر برلین آلمان، روز پنجشنبه (۱۶ فبروری)، دو برادر افغانستانی را به جرم قتل خواهر ۳۴ ساله‌شان به حبس ابد محکوم کرد. این دو برادر که هر کدام ۲۸ و ۲۴ سال دارند، خواهر بزرگ‌ترشان را که مادر دو فرزند بود، به‌دلیل اینکه با سبک زندگی او موافق نبودند‌، در تابستان ۲۰۲۱ به قتل رساندند.

توماس گراس، قاضی و رئیس دادگاه برلین، هنگام اعلام این حکم گفت: «این افراد در تلاش بودند تا خواهرشان را از حق انتخاب در زندگی‌اش محروم کنند.»

تحقیقات پولیس و سپس مراحل دادستانی نشان داد که مقتول به اسم مریم ح. با دو برادرش چند سال پیش به‌عنوان پناهنده به آلمان آمده بودند و او مدتی قبل از کشته شدنش، از شوهر افغانش طلاق گرفته بود. این زن که مادر دو فرزند ۱۰ و ۱۴ ساله بود، «قصد داشت که به‌عنوان یک زن آزاد، رابطه جدیدی را آغاز کند، اما برادرانش با این کار مخالف بودند.» فرزندان زن مقتول اکنون تحت سرپرستی اداره امور نوجوانان آلمان قرار دارند.

  • منبع خبر : آژانس خبری سفیر