براساس تازه‌ترین گزارش سازمان شفافیت بین‌المللی، افغانستان تحت کنترل گروه طالبان با ۲۴ پله صعود در سال ۲۰۲۲ در شاخص جهانی مبارزه علیه فساد اداری در جایگاه ۱۵۰ قرار گرفته است. این سازمان گزارش سالانه خود را امروز (۱۱ دلو) منتشر کرد و در آن آمده است که افغانستان در رتبه‌بندی فساد دولت‌های جهان در […]

براساس تازه‌ترین گزارش سازمان شفافیت بین‌المللی، افغانستان تحت کنترل گروه طالبان با ۲۴ پله صعود در سال ۲۰۲۲ در شاخص جهانی مبارزه علیه فساد اداری در جایگاه ۱۵۰ قرار گرفته است.

این سازمان گزارش سالانه خود را امروز (۱۱ دلو) منتشر کرد و در آن آمده است که افغانستان در رتبه‌بندی فساد دولت‌های جهان در سال گذشته، با کسب ۲۴ امتیاز، بین ۱۸۰ کشور جهان در رده ۱۵۰ قرار گرفته است.

این کشور در سال ۲۰۲۱ میلادی با ۱۶ امتیاز در جایگاه ۱۷۴ این فهرست قرار داشت. در گزارش تازه سازمان شفافیت بین‌المللی توضیح داده نشده که بهبود جایگاه افغانستان در رتبه‌بندی جهانی چگونه صورت گرفته و جزئیات هم در مورد عملکرد حکومت طالبان در مبارزه علیه فساد اداری ارائه نشده است.

افغانستان در سال‌های گذشته همواره در پایین‌ترین رتبه‌های این فهرست قرار داشته و فساد یکی از بزرگترین مشکلات این کشور خوانده شده است. در گزارش امسال این سازمان نیز آمده است: «فساد یکی از اصلی‌ترین عوامل شکست تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری صلح و امنیت در افغانستان بود. این امر مشروعیت و توانایی دولت افغانستان را تضعیف کرد، ارتش افغانستان را آلوده ساخت، و منابع را به سمت طالبان هدایت کرد و حمایت مردمی از آنها را تقویت کرد.»