صندوق نجات کودکان در گزارش تازه‌‌اش از وضاع بد کودکان در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌است. در گزارش این نهاد آمده است که تغییرات آب و هوا، هفتاد درصد کودکان در افغانستان را با مشکلات گونه‌گون به ویژه کارهای شاق روبه‌رو ساخته است. بربنیاد این گزارش، نزدیک به بیست و هشت میلیون تن در مناطق روستایی زندگی […]

صندوق نجات کودکان در گزارش تازه‌‌اش از وضاع بد کودکان در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌است. در گزارش این نهاد آمده است که تغییرات آب و هوا، هفتاد درصد کودکان در افغانستان را با مشکلات گونه‌گون به ویژه کارهای شاق روبه‌رو ساخته است.

بربنیاد این گزارش، نزدیک به بیست و هشت میلیون تن در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و بیشتر آنان به کشاروزی و مالداری متکی اند. در گزارش صندوق نجات کودکان آمده‌است: «تغییرات آب و هوا سبب خطرات جدی به کودکان که خانواده‌های‌شان بر کشاورزی متکی اند و شمار شان به ۱۳.۲میلیون تن می‌رسد، به بار آورده‌است.

انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۳ میلادی، خشک‌سالی بی‌سابقه در این کشور گسترش یابد. سیلاب‌های تابستان بیش از ۸۵ هزار جریب زمین را تخریب کرده‌ و بیش از ۷۵۰۰ مواشی را تلف کرده ‌است و وضعیت را برای مردم بیشتر وخیم ساخته است.»

  • نویسنده : فخریه نادری
  • منبع خبر : آژانس خبری سفیر