ماموریت آرتمیس یک به مدار ماه که قرار بود دوشنبه هفته آینده ۱۴ نوامبر پرتاب شود به دلیل تندباد با ۲ روز تاخیر انجام می شود. به نقل از اسپیس، به نظر می رسد طبیعت سر سازگاری با ماموریت آرتمیس یک ندارد، طبق برنامه ریزی ناسا قرار بود دوشنبه هفته آینده (۱۴ نوامبر) ماموریت آرتمیس […]

ماموریت آرتمیس یک به مدار ماه که قرار بود دوشنبه هفته آینده ۱۴ نوامبر پرتاب شود به دلیل تندباد با ۲ روز تاخیر انجام می شود. به نقل از اسپیس، به نظر می رسد طبیعت سر سازگاری با ماموریت آرتمیس یک ندارد، طبق برنامه ریزی ناسا قرار بود دوشنبه هفته آینده (۱۴ نوامبر) ماموریت آرتمیس یک از مقر فضایی کندی در فلوریدا انجام شود؛ اما تندباد استوایی نیکول همان روز از ساحل اقیانوس آتلانتیک در ایالت فلوریدا می گذرد، بنابراین ناسا ماموریت پرتاب موشک اس ال اس و کپسول بی سرنشین اوریون را ۲ روز به تاخیر انداخته و ۱۶ نوامبر اعلام کرده است.
آرتمیس یک نخستین بخش از پروژه ناسا برای اکتشاف ماه است که طی آن ابر موشک اس ال اس همراه کپسول بی سرنشین اوریون به مدار ماه پرتاب می شوند.
در ابتدا قرار بود آرتمیس یک در اواخر آگست انجام شود اما اختلالاتی در موشک تاریخ آن را یک ماه به تاخیر انداخت، سپس تندباد یان به وقوع پیوست و ناسا موشک اس ال اس را از پد پرتاب به یکی از ساختمان های مقر کندی برد.
موشک و کپسول بیش از یک ماه در این ساختمان باقی ماندند تا ۴ نوامبر که دوباره روی سکوی پرتاب قرار گرفتند.
نخستین بار قرار بود در ۲۹ آگست این موشک به فضا پرتاب شود اما به دلیل اختلالاتی این عملیات انجام نشد. پس از آن ۲ بار تلاش ناسا برای انجام ماموریت در ماه سپتمبر نیز با شکست مواجه شد و تاریخ جدید عملیات ۱۴ نوامبر اعلام شد.

  • منبع خبر : آژانس خبری سفیر