حمله موشکی به ایستگاه شهر کراماتورسک در شرق اوکراین دست کم چهل کشته و شماری زخمی برجای گذاشته است. این ایستگاه زمانی هدف اصابت چند فروند موشک قرار گرفت که تعداد زیادی غیرنظامیان به منظور فرار از منطقه جنگی در صدد بودند با قطار به مناطق غربی‌تر پناه ببرند. مقامات اوکراینی گفته‌اند که نیروهای روسیه […]

حمله موشکی به ایستگاه شهر کراماتورسک در شرق اوکراین دست کم چهل کشته و شماری زخمی برجای گذاشته است. این ایستگاه زمانی هدف اصابت چند فروند موشک قرار گرفت که تعداد زیادی غیرنظامیان به منظور فرار از منطقه جنگی در صدد بودند با قطار به مناطق غربی‌تر پناه ببرند.

مقامات اوکراینی گفته‌اند که نیروهای روسیه در شرایطی این ایستگاه را هدف موشک‌پرانی قرار دادند که از خروج غیرنظامیان به وسیله قطار آگاهی داشتند و ساعات حرکت قطار از این ایستگاه هم همه روزه اعلام می‌شود. رئیس شرکت راه‌آهن دولتی اوکراین گفته دو موشک به ایستگاه راه‌آهن شهر کراماتورسک در منطقه دونتسک اصابت کرده است.

یک شاهد عینی به بی‌بی‌سی گفته است: “من در حال رانندگی از روی یک پل نزدیک ایستگاه قطار بودم که مثل روزهای قبل شلوغ بود و بیش از هزار نفر را در آنجا دیدم.” او گفته است که حدود دو دقیقه پس از دور شدن از ایستگاه صدای پنج تا ۱۰ انفجار را شنیده است. به گفته یک شاهد عینی دیگر، پدافند هوایی اوکراین دست‌کم یک فروند از موشک‌ها را ردگیری و منهدم کرد.

اولکساندر هونچارنکو، شهردار کراماتورسک در گفتگو با بی‌بی‌سی گفته است که چهار هزار نفر که اکثر آنها زن، کودک و افراد سالخورده بودند در صدد بودند قبل از حمله گسترده روسیه به منطقه دونباس با قطار به مناطق دیگر پناه ببرند.

او گفته است که در این حمله، حدود صد نفر هم به شدت زخمی شده‌اند. او روسیه را متهم کرده است که عمدا این ایستگاه را هدف حمله موشکی قرار داده است.