سپ بلاتر، رئیس سابق فدراسیون جهانی فوتبال می‌گوید که انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ «اشتباه» بود. بلاتر ۸۶ ساله در سال ۲۰۱۰ که میزبانی جام جهانی به قطر داده شد، رئیس فیفا بود. این کشور حاشیه خلیج فارس به دلیل رفتارهایش در زمینه حقوق بشر، حقوق همجنس‌گرایان و رفتارش با کارگران مهاجری […]

سپ بلاتر، رئیس سابق فدراسیون جهانی فوتبال می‌گوید که انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ «اشتباه» بود. بلاتر ۸۶ ساله در سال ۲۰۱۰ که میزبانی جام جهانی به قطر داده شد، رئیس فیفا بود.

این کشور حاشیه خلیج فارس به دلیل رفتارهایش در زمینه حقوق بشر، حقوق همجنس‌گرایان و رفتارش با کارگران مهاجری که در پروژه‌های ساختمانی جام جهانی به کار گرفته شدند، با انتقادات زیادی روبرو شده است.

بلاتر به یک روزنامه سوئیسی گفت: «این یک کشور بسیار کوچک است. فوتبال و جام جهانی برای آن زیادی بزرگ است.» بلاتر می‌گوید که به دنبال نگرانی در مورد وضعیت کارگران مهاجری که در ورزشگاه‌های در حال ساخت قطر کار می‌کردند، فیفا در سال ۲۰۱۲ معیارهایش برای دادن میزبانی جام جهانی به یک کشور را تغییر داد.

جام جهانی، از جمله رقابت های مهیج در دنیای فوتبال است که مخاطبان زیادی را به همراه دارد. این مسابقات جهانی، هر 4 سال یک بار برگزار می شود. در سال 2022 نیز جام جهانی پیش روی فوتبال دوستان قرار دارد. این مسابقات مهیج در نزدیکی ایران و در کشور قطر برگزار می شود.

جام جهانی فوتبال برای نخستین بار در سال 1930 برگزار شد. با اینکه فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در سال 1904 تاسیس شد اما 26 سال طول کشید تا چنین رویداد مهم فوتبالی به مردم عرضه شود. اولین کشور میزبان جام جهانی، اروگوئه بود.

رئیس وقت فیفا در آن زمان، ژول ریمه، درخواست برگزاری چنین بازی هایی را ارائه داد و از تیم های اروپایی درخواست کرد که برای بازی، به کشور اروگوئه سفر کنند. در آن زمان به دلیل دور بودن کشور آمریکای جنوبی از قاره اروپا، به دلیل هزینه های زیاد، بسیاری از کشور ها از سفر به آن امتناع کردند.

با این حال ژول ریمه توانست تیم های اروپایی بلژیک، فرانسه، رومانی و یوگسلاوی را وادار به حضور در این کشور و برگزاری مسابقه نماید.

  • منبع خبر : آژانس خبری سفیر