وزیر امور خارجه جاپان در یک نشست خبری گفته است که کشورش فعالیت‌های دیپلوماتیک‌اش را در افغانستان از سر گرفته است.  این مقام جاپانی افزوده است که این فعالیت‌ها در حال حاضر در سفارت جاپان در کابل به گونه محدود انجام خواهد شد و تصمیم برای آغاز یک ماموریت کامل دیپلوماتیک در کابل بر بنیاد شرایط […]

وزیر امور خارجه جاپان در یک نشست خبری گفته است که کشورش فعالیت‌های دیپلوماتیک‌اش را در افغانستان از سر گرفته است.  این مقام جاپانی افزوده است که این فعالیت‌ها در حال حاضر در سفارت جاپان در کابل به گونه محدود انجام خواهد شد و تصمیم برای آغاز یک ماموریت کامل دیپلوماتیک در کابل بر بنیاد شرایط دیگری اتخاذ خواهد شد.

یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه جاپان، گفته است: «در حال حاضر سفارت جاپان در کابل فعالیت‌های محدود خود را آغاز کرده و حداقل کارهای لازم را انجام می‌دهد. به دلایل امنیتی از ذکر جزئیات خودداری می‌کنم.» پس از سقوط نظام جمهوری، جاپان سفارت خود را در کابل بست و دیپلومات‌های جاپانی به گونه موقت از قطر کار می‌کردند.

هیج کشوری تاهنوز گروه طالبان به رسمیت نشناخته اند و برنامه های کشورهای خارجی در افغانستان براساس دید انسان دوستانه انجام می شود.

  • نویسنده : فخریه نادری
  • منبع خبر : سفیر نیوز