دادستان‌های فدرال امریکا می‌گویند رفیع محمدی، مترجم سابق ارتش امریکا در افغانستان، که در حال حاضر در ایالات متحده به سر می‌برد، به اتهام همکاری با داعش و تامین مالی این گروه تروریستی بازداشت شده است. رفیع محمدی که از سال ۲۰۱۹ به عنوان مترجم به استخدام ارتش امریکا در آمد، متهم است برای شخصی […]

دادستان‌های فدرال امریکا می‌گویند رفیع محمدی، مترجم سابق ارتش امریکا در افغانستان، که در حال حاضر در ایالات متحده به سر می‌برد، به اتهام همکاری با داعش و تامین مالی این گروه تروریستی بازداشت شده است.

رفیع محمدی که از سال ۲۰۱۹ به عنوان مترجم به استخدام ارتش امریکا در آمد، متهم است برای شخصی که مسئول جلب و جذب نیرو برای شاخه خراسان داعش در افغانستان بوده، پول فرستاده و در رسانه‌های اجتماعی نیز این گروه حمایت می‌کرده است. او همچنین متهم است که برای آزادی یک عضو داعش از زندان در افغانستان تلاش کرده است.

مجله رولینگ استون که بیشتر به مسائل هنری و فرهنگی می‌پردازد، در گزارشی، خبر بازداشت او را منتشر کرد. دادستان‌های فدرال امریکا می‌گویند رفیع محمدی در مورد ارتباط خود با داعش به آنان دروغ گفته است. در کیفرخواستی که برای محمدی تهیه شده، آمده است که او قبل از کار با ارتش امریکا با داعش در ارتباط بوده و پس از استخدام نیز این رابطه را حفظ کرده است.

محمدی در سال ۲۰۱۹ زمانی که برای تکمیل روند استخدام خود، فرم‌های امنیتی را پر می‌کرد، هر گونه ارتباط با اشخاص و جریان‌های را که به نحوی با سازمان‌ها یا چهره‌های تروریست مرتبط باشند، رد کرده بود؛ اما ماموران اف‌بی‌آی که از سال ۲۰۲۱ او را زیرنظر دارند، می‌گویند از طریق رسانه‌های اجتماعی و پیام‌هایی که از طریق مسنجر فیس‌بوک ردوبدل شده و نیز یک خبرچین، دروغ‌های را کشف کرده‌اند.

  • نویسنده : نظیفه نزهت
  • منبع خبر : سفیر نیوز