گروه تحریک طالبان پاکستان (TTP) به پاکستان هشدار داده است که جنگجویان آنها قصد دارند انتقام کشته شدن افغان های بی گناه در حملات هوایی در ولایت های خوست و کنر افغانستان را بگیرند. سخنگوی این گروه گفت که پاکستان برای سرپوش گذاشتن بر تحقیر و شکست خود در کنر، خوست، باجور و وزیرستان حملات […]

گروه تحریک طالبان پاکستان (TTP) به پاکستان هشدار داده است که جنگجویان آنها قصد دارند انتقام کشته شدن افغان های بی گناه در حملات هوایی در ولایت های خوست و کنر افغانستان را بگیرند.

سخنگوی این گروه گفت که پاکستان برای سرپوش گذاشتن بر تحقیر و شکست خود در کنر، خوست، باجور و وزیرستان حملات هوایی انجام داده و صدها نفر از جمله زنان و کودکان را کشته است. تحریک طالبان پاکستان متعهد شده است که انتقام بگیرد و همچنین از مردم پاکستان خواسته است تا در برابر ارتش پاکستان و آی.اس.آی بایستند.

پاکستان در مورد حملات هوایی خود اظهار نظر رسمی نکرد، اما رسانه های پاکستانی گزارش داده اند که حملات به کمپ های تحریک طالبان پاکستان در داخل افغانستان صورت گرفته است.

اما طلوع نیوز به نقل از ساکنان محلی گزارش داد: «پاکستان دروغ می گوید. جایی که آنها به آن حمله کردند اردوگاه های پناهندگان است که بیشتر زنان و کودکان در آنجا هستند. ساعت ۳ صبح بود که بمبارد شروع شد. خانه ها ویران شدند، حدود ۴۰ نفر از جمله زنان و کودکان کشته و زخمی شدند.

ارتش پاکستان که به طور فزاینده ای از ادامه حملات شبه نظامیان به ستوه آمده است، در ماه های اخیر عملیات خود را در امتداد مرز افغانستان افزایش داده است. پاکستان از حاکمان طالبان خواسته است تا رهبران تحریک طالبان پاکستان را تحویل دهند، اما طالبان نپذیرفته اند.

  • نویسنده : فخریه نادری