مجله نیوزویک به میزان محبوبیت بین‌المللی جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در آستانه خروج نیروهای امریکایی در سال گذشته از افغانستان توجه کرده است. نیوزویک با استناد به گزارش اخیر موسسۀ تحقیقاتی گالوپ می‌نویسد که در اوایل اگست سال گذشته، به طور متوسط ۴۹ درصد شرکت کنندگان در یک نظر سنجی در ۴۶ کشور توانایی […]

مجله نیوزویک به میزان محبوبیت بین‌المللی جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در آستانه خروج نیروهای امریکایی در سال گذشته از افغانستان توجه کرده است. نیوزویک با استناد به گزارش اخیر موسسۀ تحقیقاتی گالوپ می‌نویسد که در اوایل اگست سال گذشته، به طور متوسط ۴۹ درصد شرکت کنندگان در یک نظر سنجی در ۴۶ کشور توانایی جو بایدن را تایید کرده بودند، اما به نظر می‌رسد که این رقم در نیمه دوم سال کاهش یافته است.

نظرسنجی جدید گالوپ که دیروز منتشر شد، نشان می‌دهد که بعد از خروج همۀ نیروهای امریکایی از افغانستان در آخرهای اگست پارسال، در بیش از ۷۰ کشور جهان، میزان محبوبیت جو بایدن به ۴۳ درصد کاهش یافته است.

به گفته موسسه تحقیقاتی گالوپ، کاملاً مشخص نیست که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، چگونه بر اعتبار رهبری ایالات متحده تأثیر گذاشته، ولی ممکن است که برخی از کشورها مانند ایران که قبلاً از رهبری امریکا انتقاد می‌کردند، در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ بررسی شده باشند.

براساس گزارش نیوزویک، خروج نیروهای امریکایی از افغانستان بحث برانگیز بود که در میان صحنه‌های آشوب و فرار از میدان هوایی کابل، طالبان به سرعت کنترل افغانستان را به دست گرفتند، ولی با وجود آن، میزان محبوبیت جو بایدن بسیار بیشتر از محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق امریکا گزارش شده است.

رئیس جمهور بایدن از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان پیوسته دفاع کرده است. از ماه اگست به این طرف، ایالات متحده و متحدانش ده‌ها هزار افغان را از افغانستان به جای‌های دیگر از جمله امریکا منتقل کرده اند.

  • نویسنده : نظیفه نزهت
  • منبع خبر : سفیر نیوز