جان کربی سخنگوی پنتاگون در واکنش به سخنان اخیر حمدالله محب مشاور امنیت ملی غنی احمدزی گفته است که با امضای توافق‌نامه دوحه بین امریکا و طالبان سیگنال قدرت‌مند به متحدان امریکا، افغان‌ها و دولت افغانستان فرستاد که ایالات متحده امریکا از این کشور خارج می‌شود. جان کربی هرچند گفت که سخنان حمدالله محب را […]

جان کربی سخنگوی پنتاگون در واکنش به سخنان اخیر حمدالله محب مشاور امنیت ملی غنی احمدزی گفته است که با امضای توافق‌نامه دوحه بین امریکا و طالبان سیگنال قدرت‌مند به متحدان امریکا، افغان‌ها و دولت افغانستان فرستاد که ایالات متحده امریکا از این کشور خارج می‌شود.

جان کربی هرچند گفت که سخنان حمدالله محب را نشنیده است، اما توضیح داد که دولت پیشین افغانستان پیام امضای توافق‌نامه دوحه را داشته است.

با این حال، سخنگوی وزارت دفاع امریکا اذعان کرد که امضای توافق‌نامه دوحه و خروج امریکا بر روحیه نیروهای امنیتی افغانستان تأثیر داشته است. جان کربی مجموعه‌ای از عوامل را در سقوط نظام افغانستان دخیل دانست و گفت که امریکا در حال بررسی عمل‌کرد خود است.

حمدالله محب به تازه‌گی گفته است که دولت پیشین، مساله خروج امریکا از افغانستان را جدی نگرفته است و همین طور او زلمی خلیل‌زاد، نماینده پیشین امریکا را متهم کرده است که گروه طالبان را به کابل آورده است. به گفته محب، پس از امضای توافق‌نامه دوحه سقوط نظام جمهوری افغانستان آغاز شده است.

  • نویسنده : زهرا نادری
  • منبع خبر : سفیر نیوز