حکومت بایدن صدور حواله های شخصی به افغانستان را صادر کرده است. وزارت خارجه گروه طالبان از این تصمیم ایالات متحده امریکا استقبال کرده است. این در حالیست که بهای یک دالر در افغانستان به ۱۱۴ افغانی رسیده است. ایالات متحده امریکا به تازگی جواز حواله های شخصی را به افغانستان صادر کرده است. بر […]

حکومت بایدن صدور حواله های شخصی به افغانستان را صادر کرده است. وزارت خارجه گروه طالبان از این تصمیم ایالات متحده امریکا استقبال کرده است. این در حالیست که بهای یک دالر در افغانستان به ۱۱۴ افغانی رسیده است.

ایالات متحده امریکا به تازگی جواز حواله های شخصی را به افغانستان صادر کرده است. بر بنیاد این جواز افغانان مقیم خارج می توانند از طریق ویسترن یونین، منی گرام و سایر بانک ها به خانواده های شان به افغانستان پول بفرستند.

وزارت مالیه ایالات متحده امریکا گفته است که این اقدام به این منظور روی دست گرفته شده است که افغان های مقیم امریکا بتوانند به گونه دوامدار به خانواده های شان در افغانستان کمک کنند. وزارت امور خارجه طالبان از این اقدام امریکا استقبال کرده است. عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان در صفحه توییترش نگاشته است که حکومت طالبان از صدور شانزدهمین مجوز عمومی توسط وزارت مالیه ایالات متحده امریکا برای بانک ها استقبال کرده و آن را یک اقدام نیک دانسته است.

در بخشی از پیام توییتری بلخی آمده است: «ما از این پیشرفت استقبال می کنیم و امیدواریم حق دسترسی به تمامی بخش های سیستم بانکی بین المللی به افغان ها داده شود.» شماری از رسانه های محلی افغانستان به نقل از رویترز نگاشته اند که این مجوز عمومی که از سوی وزارت مالیه ایالات متحده امریکا صادر شده است به اعضای شبکه حقانی و طالبان، که در فهرست سیاه سازمان ملل متحد هستند، نیز اجازه می دهد حواله های غیرتجارتی و شخصی را به افغانستان منتقل کنند.

حاجی عبدالرحمان زیرک، سخنگو و معاون اتحادیه صرافان افغانستان به دویچه وله گفت: «برای نخستین بار در تاریخ افغانسان نرخ افغانی در برابر تمامی ارز های خارجی به اندازه بی پیشنه ای افت کرده است. همین اکنون یک دالر امریکایی به ۱۱۴ افغانی تبادله می شود.»

  • نویسنده : فخریه نادری
  • منبع خبر : سفیر نیوز