از چندین سال به این سو هزاره کشی زیر نام داعش در غرب شهر کابل که بیشتر باشنده های آن از قوم هزاره های افغانستان هستند جریان دارد. از زمان حکومت غنی و حالا در حکومت گروه طالبان این روند همچنان ادامه دارد. شام روز جمعه سه انفجار در غرب شهر کابل رخ داده است. […]

از چندین سال به این سو هزاره کشی زیر نام داعش در غرب شهر کابل که بیشتر باشنده های آن از قوم هزاره های افغانستان هستند جریان دارد. از زمان حکومت غنی و حالا در حکومت گروه طالبان این روند همچنان ادامه دارد. شام روز جمعه سه انفجار در غرب شهر کابل رخ داده است.

در انفجارهای جداگانه در غرب کابل پایتخت افغانستان در روز جمعه دستکم “دو نفر کشته و چهار نفر زخمی” به جا گذاشته است.

سعید خوستی، سخنگوی وزارت داخله طالبان به خبرنگاران گفته است که بر اثر انفجار یک بمب در یک مینی‌ون (تونس) در دشت برچی کابل، دو غیرنظامی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند. او افزود که در انفجار دیگری در همین منطقه یک زن زخمی شده است.

شاهدان در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر امروز در مقابل دروازه مصلی مزاری در دشت برچی کابل، موتر مسافبری در آتش سوخت. ساکنان دشت برچی عمدتا از هزاره‌های شیعه تشکیل شده است که در چند سال اخیر هدف خشونت گروه جهادی داعش -شاخه خراسان بوده‌اند.

در ماه نوامبر نیز حمله بمبی مشابه به یک مینی‌ون در دشت برچی دو کشته و پنج زخمی به جا گذاشت. مسئولیت آن را گروه داعش بر عهده گرفت.

داعش مسئولیت حمله انتحاری ۱۵ اکتبر به یک مسجد شیعیان در قندهار را هم بر عهده گرفت که در آن “دستکم ۶۰ کشته و تعداد زیادی زخمی” شدند. این حمله یک هفته پس از آن رخ داد که انفجار مرگبار دیگری در مسجدی که توسط این گروه در ولایت شمالی قندوز بیش از ۶۰ نفر را کشت.

طالبان متعهد شده است که این گروه افراطی سنی رقیب را سرکوب کند و سرکوب مخفیگاه‌های مورد استفاده جهادی‌ها را به‌ویژه در جنوب و شرق کشور آغاز کند. بمبگذاری روز جمعه اولین حمله مرگباری است که طالبان طی چند هفته اخیر گزارش داده است.

  • نویسنده : فخریه نادری
  • منبع خبر : سفیر نیوز