بعد از ظهر امروز سه شنبه دو انفجار در غرب شهر کابل رخ داده است. رسانه های محلی گزارش دادند که یک انفجار ناشی از ماین مقناطیسی بر یک موتر نوع تونس در ساحه نقاش از مربوطات حوزه سیزدهم شهر کابل، صورت گرفته است. این دومین انفجار ماین مقناطیسی در موتور نوع تونس است که […]

بعد از ظهر امروز سه شنبه دو انفجار در غرب شهر کابل رخ داده است. رسانه های محلی گزارش دادند که یک انفجار ناشی از ماین مقناطیسی بر یک موتر نوع تونس در ساحه نقاش از مربوطات حوزه سیزدهم شهر کابل، صورت گرفته است. این دومین انفجار ماین مقناطیسی در موتور نوع تونس است که در غرب کابل در طی یک هفته گذشته رخ می دهد. یک منبع محلی گفته است که 3 کشته ۴ زخمی از انفجار در جاده شهید مزاری به شفاخانه امیری منتقل شده اند.
در یک رویداد تروریستی دیگر؛ یک موتر ماین گذاری شده در ساحه حوزه سوم امنیتی در غرب کابل نیز انفجار کرده است. مردم محل گفته اند که یک کشته و دو زخمی از این رویداد به شفاخانه انتقال داده شده است. وزارت داخله گروه طالبان تاهنوز در مورد این رویدادها به رسانه های چیزی نگفته است.
پیش از این مسوولیت بیشترین رویدادهای تروریستی را گروه طالبان به عهده می گرفتند و حالا که این گروه کنترول افغانستان را در اختیار دارند گروه داعش مسوولیت این رویدادهای تروریستی را به عهده می گیرند.
در غرب کابل بیشتر هزاره ها زندگی می کنند و مردم مدعی هستند که بر اساس یک برنامه کشتار هزاره ها در افغانستان جریان دارد. به گفته آنان مسوولیت این برنامه های تروریستی را که هر گروهی به عهده بگرد تنها یک معنا دارد و آن این است که نسل کشی علیه هزاره ها در افغانستان جریان دارد.

  • نویسنده : فخریه نادری
  • منبع خبر : سفیر نیوز