صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با ابراز نگرانی در مورد افزایش ازدواج کودکان در افغانستان در اعلامیه‌ای گفته است که به اساس گزارش‌های موثقی که دریافت کردند برخی از خانواده‌ها دختران بیست روزۀ‌شان را در بدل پول به نام کسی کرده اند. سازمان ملل متحد تخمین کرده که ۲۸ درصد دختران در […]

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با ابراز نگرانی در مورد افزایش ازدواج کودکان در افغانستان در اعلامیه‌ای گفته است که به اساس گزارش‌های موثقی که دریافت کردند برخی از خانواده‌ها دختران بیست روزۀ‌شان را در بدل پول به نام کسی کرده اند.

سازمان ملل متحد تخمین کرده که ۲۸ درصد دختران در افغانستان قبل از ۱۸ سالگی ازدواج کرده اند. به گفته یونیسف، همکاران این اداره ۱۸۳ مورد ازدواج کودکان را در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی و تنها در ولایات هرات و بادغیس ۱۰ مورد فروش کودکان خردسال را بین سنین ۵ تا ۱۷ سال را ثبت کرده اند.

اش کارل معاون این اداره، در کابل گفت: “وضعیت رو به وخامت است. پنج میلیون و پنجصد هزار تن در افغانستان بی‌جا شده اند در این جمله بیش از ششصد و ۸۲ هزار تن در سال جاری بی‌جا شده اند شامل هستند. این در واقع بحران چند جانبه است که امروز در افغانستان با آن روبروست و این در حالیست که زمستان بسیار سخت هم نزدیک می شود.”

طالبان می گویند که برای کاهش بحران بشری در افغانستان از شماری کشورها درخواست کمک کرده اند که برخی از این کمک‌ها به افغانستان هم رسیده است.

ذبیح الله مجاهد، معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی طالبان گفت: “برخی از کشورهایی که کمک کرده اند مانند قطر، امارات متحده عربی، روسیه، ایران، پاکستان و غیره. کشورهای دیگری مانند ازبیکستان، ترکمنستان و سایر کشورها نیز متعهد شده اند. محموله کمک‌های روسیه هنوز در هفدهم به کابل می رسد. کمک هایی که به دست ما می رسد، به نیازمندان می رسانیم.”

  • نویسنده : فخریه نادری
  • منبع خبر : سفیر نیوز