شکریه بارکزی، سفیر پیشین افغانستان در ناروی، گروه طالبان را متهم کرد که افغانستان را به پنجمین ایالت پاکستان تبدیل کرده و آن را بی هویت کرده است. خانم بارکزی این ادعاها را در یک برنامه زنده تلویزیونی از طلوع نیوز با همراهی انعام الله سمنگانی معاون سخنگوی گروه طالبان مطرح کرد. بارکزی که در […]

شکریه بارکزی، سفیر پیشین افغانستان در ناروی، گروه طالبان را متهم کرد که افغانستان را به پنجمین ایالت پاکستان تبدیل کرده و آن را بی هویت کرده است.

خانم بارکزی این ادعاها را در یک برنامه زنده تلویزیونی از طلوع نیوز با همراهی انعام الله سمنگانی معاون سخنگوی گروه طالبان مطرح کرد.

بارکزی که در حال گفتگو در مورد بمب گذاری دیروز در یک مسجد در ولایت ننگرهار بود، این اظهارات را پس از انکار ناامنی در افغانستان توسط سخنگوی طالبان بیان کرد و گفت: “افغانستان از زمان حکومت ما ۱۸۰ درجه تغییر کرده است.”

خانم بارکزی این ادعای سخنگوی طالبان را تائید نمود اما اظهار داشت که این تغییر به دلیل شدت فقر و گرسنگی، تبدیل افغانستان به ایالت پنجم پاکستان، بی هویتی افغانستان و گسترش کشتارهای هدفمند و زنجیره ای توسط طالبان است.

سخنگوی طالبان مدعی شد که آنها استقلال افغانستان را به دست آورده اند، اما به طور مشخص در مورد رابطه طالبان با پاکستان اظهار نظر نکرد.

انعام الله سمنگانی گفت که ناامنی، فقر و مشکلات دیگر ریشه در نظام پیشین دارد و همه این مشکلات موروثی است. شکریه بارکزی در این مصاحبه طالبان را متهم کرد که نه از طریق زور، بلکه از طریق توافق دوحه با ایالات متحده به قدرت رسیده اند.

این وکیل پیشین پارلمان همچنین گروه طالبان را جنگ سالاران پاکستان خواند و گفت از آنها برای درهم شکستن طالبان پاکستانی و به گفته او برای پاکسازی آنها استفاده می شود. سخنگوی طالبان به درخواست بارکزی برای اظهار نظر در مورد اتهامات مربوط به ارتباط طالبان با پاکستان پاسخی نداد.

انعام الله سمنگانی نظام پیشین را به راه انداختن جنگ نیابتی برای ایالات متحده متهم کرد و گفت که بسیاری از مقامات این رژیم اقتصاد را ورشکسته و از کشور گریخته اند.

  • منبع خبر : سفیر نیوز