ئیس جمهور سابق امریکا گفت: ایالات متحده نیروهای خود را از افغانستان خارج نکرد، بلکه تسلیم گروه طالبان شد. دونالد ترمپ در ویدئویی به مناسبت سالگرد انتخابات جنجالی این کشور در سال ۲۰۲۰ گفت این انتخابات با تقلب گسترده همراه بود و در نتیجه آن اتفاقات بسیار بدی بوقوع پیوست. او افزود: به مرزها نگاه […]

ئیس جمهور سابق امریکا گفت: ایالات متحده نیروهای خود را از افغانستان خارج نکرد، بلکه تسلیم گروه طالبان شد. دونالد ترمپ در ویدئویی به مناسبت سالگرد انتخابات جنجالی این کشور در سال ۲۰۲۰ گفت این انتخابات با تقلب گسترده همراه بود و در نتیجه آن اتفاقات بسیار بدی بوقوع پیوست.

او افزود: به مرزها نگاه کنید، به اقتصاد نگاه کنید، به تورم نگاه کنید، به خروج از افغانستان نگاه کنید که بسیار رقت‌انگیز بود. این حتی خروج نبود، بلکه تسلیم شدن در برابر کسانی بود که حتی سلاح نداشتند و ۸۵ میلیارد دالر و ۱۳ سرباز از دست دادیم و بسیاری به‌شدت زخمی شدند.

رئیس جمهور سابق امریکا ادامه داد: صدها نفر نیز در این روند اصطلاح “خروج” کشته شدند، فکر می‌کنم هرگز در تاریخ کشورمان پایین‌تر از این نقطه قرار نگرفته‌ایم. ترمپ پیش از این نیز با انتقاد از سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال افغانستان و خروج نظامیان امریکایی از خاک این کشور، آن را بزرگترین تحقیر سیاست خارجی در تاریخ آمریکا خوانده بود. او همچنین تحولات افغانستان را یک شکست نظامی بزرگ دانسته بود که بی کفایتی دولت بایدن را نشان می‌دهد.

دونالد ترمپ رییس جمهور سابق امریکا روز پنجشنبه در ویدئویی به مناسبت سالگرد انتخابات جنجالی ۲۰۲۰ بر ادعای تقلب در آن تأکید کرد و از دولت جدید این کشور انتقاد کرد.

ترامپ در ویدئویی که توسط «لیز هرینگتون» سخنگوی او در توئیتر منتشر شد مدعی شد: «از همه میهن پرستان در آریزونا به خاطر کار فوق‌العاده‌ای که انجام دادند و آن همه تخلف و کلاه‌برداری و بی‌نظمی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را گزارش کردند تشکر کنم.

رئیس جمهور امریکا درباره شکست خود در این انتخابات گفت: روز بسیار غم‌انگیزی برای کشورمان بود. انتخابات غم‌انگیزی بود. بعد از آن اتفاقاتی رخ داد که بسیار بد هستند. امریکا پس از بیست حضور و جنگ در برابر تروریزم بین لمللی در افغانستان در ماه اگیست از این کشور بیرون شده و جنگجویان گروه طالبان کنترول افغانستان را بدست گرفتند.

پس از فرار اشرف غنی از افغانستان تمام شیرازه حکومت داری در افغانستان ازهم پاشید و اقتصاد افغانستان ورشکست شده و بحران انسانی در این کشور رخ داد.

  • نویسنده : ناهید عطایی
  • منبع خبر : سفیر نیوز