مقام های محلی و باشندگان شهر ایبک می گویند که جنگجویان گروه طالبان وارد این شهر شده اند. نیروهای امنیتی و خیزش های مردمی به منطقه موسوم به گل قشلاق رفته اند. خبرگزاری فرانسه به نقل از مقام های محلی ولایت سمنگان، از سقوط شهر ایبک به دست گروه طالبان خبر داده است. صفت الله […]

مقام های محلی و باشندگان شهر ایبک می گویند که جنگجویان گروه طالبان وارد این شهر شده اند. نیروهای امنیتی و خیزش های مردمی به منطقه موسوم به گل قشلاق رفته اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقام های محلی ولایت سمنگان، از سقوط شهر ایبک به دست گروه طالبان خبر داده است. صفت الله سمنگانی معاون این ولایت گفته است که جنگجویان گروه طالبان، کنترول این شهر را به دست دارند.

پیش از اظهارات این مقام محلی، یک سخنگوی گروه طالبان در صفحه تویترش نوشته بود که آنان توانسته اند که مقام ولایت سمنگان، ساختمان فرماندهی امنیه و سایر ادارات را تصرف کنند.

یک باشنده ولایت سمنگان که نخواسته است هویتش فاش شود، در گفتگو با دویچه وله افزود: حدود دو نیم بعد از ظهر امروز دوشنبه، ولایت سمنگان سقوط کرد و طالبان آن را گرفتند.

این مرد گفت که طالبان توانستند پس از مقاومت طولانی، وارد این شهر شوند. به گفته او، جنگجویان گروه طالبان، زندانیان را آزاد کردند و سپس مقر فرماندهی و سایر ادارات را تصرف کردند. گفته می شود که نیروهای امنیتی و خیزش های مردمی در منطقه گل قشلاق تجمع کرده اند.

در سه روز اخیر، این ششمین ولایت افغانستان که به دست طالبان سقوط نموده و طالبان کنترول مراکز آنان را به دست گرفته اند.