روسیه در حال ورود به خلا امنیتی است که با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ایجاد شده است. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین به دنبال اعمال مجدد نفوذ در آسیای مرکزی و جلوگیری از افراط گرایی در مرزها است. هفته گذشته مسکو تانک ها را برای تمرینات نظامی به مرزهای تاجیکستان و افغانستان منتقل کرد تا […]

روسیه در حال ورود به خلا امنیتی است که با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ایجاد شده است. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین به دنبال اعمال مجدد نفوذ در آسیای مرکزی و جلوگیری از افراط گرایی در مرزها است.

هفته گذشته مسکو تانک ها را برای تمرینات نظامی به مرزهای تاجیکستان و افغانستان منتقل کرد تا متحد خود را در برابر سقوط احتمالی دولت کابل محافظت کند، زیرا طالبان در حال قیام به پیشرفت خود ادامه می دهند.

اسفندیار میر یکی از اعضای مرکز امنیت و همکاری بین المللی در دانشگاه ستنفورد گفت: “بازی پوتین برای شرمساری ایالات متحده است. روسیه نمی خواهد رژیم های مورد حمایت ایالات متحده در حیاط خلوت خود داشته باشد.

ضمیر کابلوف نماینده ویژه پوتین در افغانستان، اخیرا پیشرفت طالبان را تقویت امنیت برای روسیه توصیف کرده است. او معتقد است این کار باعث از بین رفتن گروههای جهادی خطرناک می شود.

یک منبع دیپلماتیک روسی به فایننشال تایمز گفت: “من به شما تضمین می دهم که طالبان تا ماه سپتمبر قدرت را در کابل به دست خواهند گرفت. اما آنها نمی دانند که چگونه حکمرانی کنند. آنها در قرن ۱۳ گیر کرده اند، بنابراین نتیجه آشفتگی خواهد بود.

  • منبع خبر : فایننشل تایمز