جو بایدن رئیس جمهور امریکا اعلام کرد ماموریت نظامی امریکا در افغانستان در تاریخ ۳۱ آگست به پایان خواهد رسید و خاطرنشان کرد که عقب نشینی نیروها در این کشور جنگ زده به روشی امن و منظم پیش می رود. این خروج نیروهای امریکایی در حالی نجام می‌شود که جنگجویان گروه طالبان از سه ماه […]

جو بایدن رئیس جمهور امریکا اعلام کرد ماموریت نظامی امریکا در افغانستان در تاریخ ۳۱ آگست به پایان خواهد رسید و خاطرنشان کرد که عقب نشینی نیروها در این کشور جنگ زده به روشی امن و منظم پیش می رود. این خروج نیروهای امریکایی در حالی نجام می‌شود که جنگجویان گروه طالبان از سه ماه به این‌سو حملات شان را در مناطق مختلف کشور افزایش داده‌اند.

بایدن گزارش ها مبنی بر تصرف افغانستان توسط گروه طالبان را به زودی پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان رد کرد و گفت: “دولت و رهبری افغانستان باید دور هم جمع شوند. واضح است که آن‌ها توانایی حفظ دولت را دارند. سوال اینجاست که آیا می‌توانند انسجام لازم برای انجام این کار را ایجاد کنند؟

ما می خواهیم در یک دیپلماسی مصمم به دنبال صلح و توافق صلح باشیم که به این خشونت بی معنی پایان دهد. من با چشمان باز و آگاهانه این تصمیم گرفتم. من از کسانی که استدلال کرده اند که ما باید شش ماه یا یک سال بیشتر بمانیم که درس های تاریخ اخیر را در نظر بگیرند.

  • منبع خبر : سفیر نیوز