یک حزب سیاسی در پاکستان گفته است که در شماری زیادی از مسجدهای پاکستان برای تقویت جنگ جویان گروه طالبان افغانستان، پول گردآوری می‌کنند. ایمل ولی خان رهبر حزب عوامی ملی پاکستان، می‌گوید در بسیاری از مسجدهای پاکستان برای اینکه گروه طالبان تقویت شوند، پول جمع‌آوری می‌شود. ولی خان از دولت این کشور خواسته است […]

یک حزب سیاسی در پاکستان گفته است که در شماری زیادی از مسجدهای پاکستان برای تقویت جنگ جویان گروه طالبان افغانستان، پول گردآوری می‌کنند.

ایمل ولی خان رهبر حزب عوامی ملی پاکستان، می‌گوید در بسیاری از مسجدهای پاکستان برای اینکه گروه طالبان تقویت شوند، پول جمع‌آوری می‌شود.

ولی خان از دولت این کشور خواسته است تا جلو این اقدامات را بگیرند. به باور آگاهان، حالا که گرمی هوا سبب شده تا مدرسه‌های پاکستانی تعطیل و طالبان هم در میدان‌های جنگ افغانستان سرازیر می‌شوند، این کار بدون پشتیبانی دولت پاکستان امکان پذیر نیست.

همزمان با خروج نیروهای خارجی افغانستان جنگ میان نیروهای امنیتی افغانستان و گروه طالبان بیشتر شده و مقامات باور دارند که پاکستان تلاش دارد تا روند صلح در افغانستان با مشکل رو به رو نمایند.

این درحالیست که چندی پیش، دواخان مینه‌پال، رئیس مرکز رسانه‌های ارگ در برگه فیسبوک خود نوشته بود: در هرولایت افغانستان که جنگ روان است، جنگ پاکستان است.”

به گفته آقای مینه‌پال، پاکستان توسط جنگنجگویان گروه طالبان مزدور خود مردم را به قتل می‌رساند. از سوی دیگر نیروهای امنیتی افغانستان برای مردم وعده داده است که برای تروریستان اجازه نمی‌دهند در جنگ پیروز شوند.

  • نویسنده : مریم متین
  • منبع خبر : سفیر نیوز