خروج برنامه ریزی شده تمام نیروهای امریکایی و اروپایی از افغانستان تا ۱۱ سپتمبر ۲۰۲۱، احتمالا به گروه طالبان این امکان را خواهد داد تا افغانستان را دوباره تسخیر کنند و یک رژیم اسلامگرایانه سخت گیرانه را در داخل کشور تحمیل کنند و سازمان های تروریستی را برای حمله به ایالات متحده ایجاد کنند. پیروان […]

خروج برنامه ریزی شده تمام نیروهای امریکایی و اروپایی از افغانستان تا ۱۱ سپتمبر ۲۰۲۱، احتمالا به گروه طالبان این امکان را خواهد داد تا افغانستان را دوباره تسخیر کنند و یک رژیم اسلامگرایانه سخت گیرانه را در داخل کشور تحمیل کنند و سازمان های تروریستی را برای حمله به ایالات متحده ایجاد کنند.

پیروان طالبان تروریست هایی هستند که با القاعده همسو هستند و آنها همان گروه هایی هستند که طی ۳۰ سال گذشته حملات تروریستی را در جهان آغاز کرده اند، از جمله حملات ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱ در ایالات متحده.

کارشناسان نظامی معتقدند که ایالات متحده برای مقابله با اقدامات طالبان و القاعده در افغانستان و جلوگیری از حملات آنها، باید نیروهای نظامی کافی را در منطقه خارج از افغانستان نگه دارد.

در صورت نیاز به نیروهای واکنش سریع، تقریبا ۳ هزار سرباز امریکایی باید در شبه جزیره عربستان مستقر شده و نیروهای ویژه ایالات متحده در منطقه باید تقویت شوند.

این کارشناسان معتقدند که یک گروه جنگی ناو نیروی دریایی ایالات متحده نیز باید در منطقه مستقر شوند تا در صورت لزوم شرایط مناسب بمباران هوایی و حملات راکتی را فراهم کنند.