کنستانتین سیوکوف نظامی روسیه به خبرگزاری RIA Novosti گفت: خروج نیروهای امریکایی از افغانستان یک شکست نظامی برای این کشور محسوب می شود، زیرا برای مدت ۲۰ سال واشنگتن نتوانسته است به اهداف خود در این کشور برسد و به این کشور ثبات را به ارمغان بیاورد. بر اساس این نشریه، در صورت توافق بین […]

کنستانتین سیوکوف نظامی روسیه به خبرگزاری RIA Novosti گفت: خروج نیروهای امریکایی از افغانستان یک شکست نظامی برای این کشور محسوب می شود، زیرا برای مدت ۲۰ سال واشنگتن نتوانسته است به اهداف خود در این کشور برسد و به این کشور ثبات را به ارمغان بیاورد.

بر اساس این نشریه، در صورت توافق بین طرفین در این مورد، طالبان به مذاکرات باز می گردند، در نشست ترکیه شرکت می کنند و میزان خشونت را کاهش خواهند داد.

سیوکوف در ادامه گفت: “عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان تنها یک چیز را گواهی می دهد – شکست نظامی واشنگتن در این کشور. آنها در آنجا نتوانستند به چیزی برسند. البته پس از خروج آنها، یک جنگ داخلی جدید بین طالبان و طرفداران آمریکایی آغاز خواهد شد.”

این کارشناس خاطرنشان کرد که پس از عقب نشینی نیروهای آمریکایی، اوضاع ممکن است مطابق با سناریوهای مختلف پیش رود، با این حال، به نظر وی، نه طالبان و نه مقامات فعلی در کابل قادر به پیروزی نهایی بر یکدیگر نیستند، بنابراین ناگزیر خواهند بود که به یک اجماعی دست پیدا کنند.

سیوکوف اظهار داشت که این جنگ حداقل تا چند سال دیگر ادامه خواهد داشت، در حالی که وی تأکید کرد که اگر طرف ثالث تأثیرگذار در نشست های بین الافغانی دخالت نکنند، همانطور که در دهه های گذشته اتفاق افتاده است، درگیری طولانی نخواهد شد.

پیش از این کاخ سفید تأیید کرده بود که ایالات متحده شروع به عقب نشینی نیروهای خود از افغانستان کرده است. برای اطمینان از امنیت، نیروهای آمریکایی در مرحله نخستین، این موضوع افزایش خواهند یافت. سخنگوی کاخ سفید کارین ژان پیر گفت که ایالات متحده آمادگی دارد “با هر وسیله و تجهیزاتی” از خود و متحدانش دفاع کند، در صورت حمله به آنها در هنگام خروج، از خود دفاع خواهیم کرد.