انتونی بلینکن، وزیر خارجۀ امریکا از سازمان ملل متحد و جامعۀ جهانی خواسته است تا فشار بر طالبان را برای پایان دادن به نقض حقوق بشر در افغانستان افزایش دهند. این اظهارات در حالی بیان می شود که گروه طالبان از دو هفته به این سو تلاش های خانه به خانه را در کابل و […]

انتونی بلینکن، وزیر خارجۀ امریکا از سازمان ملل متحد و جامعۀ جهانی خواسته است تا فشار بر طالبان را برای پایان دادن به نقض حقوق بشر در افغانستان افزایش دهند. این اظهارات در حالی بیان می شود که گروه طالبان از دو هفته به این سو تلاش های خانه به خانه را در کابل و چندین ولایت دیگر آغاز کرده است.

آقای بلنکین روز سه‌شنبه در چهل و نهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت گروه طالبان باید زیر فشار قرار گیرند تا به حقوق همه افغان‌ها احترام بگذارند.

آقای بلینکن خواستار دو برابر شدن تلاش‌ها برای پایان دادن به بحران انسانی در افغانستان شد: “طالبان باید زیر فشار قرار گیرند تا به حقوق همه افغان‌ها احترام بگذارند. به بازداشت غیرموجه و انتقام‌گیری معترضان و خبرنگاران زن پایان دهند. به همه افغان‌ها اجازه دهند در هر بخش کار و تحصیل کنند.”

رادیو آزادی خواست در این باره واکنش طالبان را نیز داشته باشد، اما سخنگویان حکومت طالبان دستیاب نشدند تا پرسش‌های رادیو آزادی در این باره پاسخ دهند. اما حکومت طالبان پیش از این گفته که متعهد به تأمین حقوق بشر است.

  • نویسنده : فخریه نادری
  • منبع خبر : سفیر نیوز