عادله راز سفیر افغانستان در ایالات متحده استعفا داده و محدودیت های جدیدی را که وزارت امور خارجه ایالات متحده برای سفارت در نظر گرفته است، دلیل استعفای خود عنوان کرده است. عبدالهادی نجرابی معاون سفیر افغانستان به روز جمعه به رسانه ها گفت که وزارت امور خارجه ایالات متحده تصمیم گرفته است که فعالیت […]

عادله راز سفیر افغانستان در ایالات متحده استعفا داده و محدودیت های جدیدی را که وزارت امور خارجه ایالات متحده برای سفارت در نظر گرفته است، دلیل استعفای خود عنوان کرده است.

عبدالهادی نجرابی معاون سفیر افغانستان به روز جمعه به رسانه ها گفت که وزارت امور خارجه ایالات متحده تصمیم گرفته است که فعالیت های سیاسی و دیپلماتیک افغانستان در ایالات متحده را متوقف کند.

به گزارش رسانه ها، راز سومین سفیر ارشد افغانستان است که در شش ماه گذشته استعفا داده است. سفرای افغانستان در چین و ترکمنستان پیش از این از سمت های خود استعفا کردند.

دفاتر دیپلماسی افغانستان از زمانی که طالبان کنترل کشور را در ماه آگست به دست گرفتند، با مشکلات مالی مواجه شده اند. به گفته مقامات سفارت افغانستان در واشنگتن، سیستم مالی این ماموریت بیش از چهار ماه است که متوقف شده است.

به گفته صفی دلاور مشاور پیشین سفارت افغانستان در واشنگتن، حقوق کارکنان سفارت افغانستان نزدیک به چهار ماه است که تعلیق شده است. از سوی دیگر، وزارت امور خارجه دولت تحت رهبری طالبان از بسته شدن سفارتخانه هایی که با مقام فعلی در تماس نیستند، استقبال کرده است.

یک مقام وزارت کشور گفت: “بستن دفاتر دیپلماتیک افغانستان در چندین کشور اقدامی عاقلانه است، زیرا آنها از همکاری با دولت جدید خودداری می‌کنند و تلاش می‌کنند از اختیارات خود سوء استفاده کنند.

  • نویسنده : نظیفه نزهت
  • منبع خبر : سفیر نیوز