نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که ایالات متحده با بیان اظهاراتی در مورد نیاز به اقدام سایر کشورها به بازسازی افغانستان، به دنبال تغییر مسئولیت در مورد وضعیت بحرانی در افغانستان است. در این بیانیه آمده است: “تلاش های دولت ایالات متحده برای ارائه سیاست خود در […]

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که ایالات متحده با بیان اظهاراتی در مورد نیاز به اقدام سایر کشورها به بازسازی افغانستان، به دنبال تغییر مسئولیت در مورد وضعیت بحرانی در افغانستان است.

در این بیانیه آمده است: “تلاش های دولت ایالات متحده برای ارائه سیاست خود در افغانستان به عنوان موفقیت آمیز ریاکارانه به نظر می رسد. نتیجه ۲۰ سال حضور ایالات متحده و ناتو در افغانستان را به سختی می توان پیروزمندانه توصیف کرد. بلکه نتیجه کاملا برعکس بوده است.

این بیانیه افزود: “ایالات متحده با ماموریت مبارزه با تروریسم وارد افغانستان شد. با این حال در واقعیت، ظهور آمریکایی‌ها تنها موقعیت افغانستان را به عنوان کانون تروریسم و ​​مواد مخدر تضمین کرد. در طی آن سال‌ها، به غیر از القاعده، گروه تروریستی وابسته به آن یعنی داعش نیز ظهور کرد و تولید مواد مخدر به اوج بی‌سابقه‌ای رسید.

“وضعیت اجتماعی-اقتصادی در افغانستان اسفناک باقی مانده است. میلیاردها پول تزریق شده به دستان فاسد آمریکا رسید. در نتیجه، افغانستان بدون هیچ چشم اندازی برای توسعه مستقل متکی به خود، به یک کشور وابسته کامل تبدیل شد.

“تلاش‌های آمریکا برای جابجایی مسئولیت بحران کنونی افغانستان و همچنین ادعاهای آنها مبنی بر اینکه دیگر کشورها باید افغانستان را پس از ۲۰ سال حضور نیروهای ناتو بازسازی کنند، غیر صادقانه و ریاکارانه به نظر می رسد.

هیئت روسیه همچنین تاکید کرد که ارتش آمریکا حملات هوایی آشفته و بدون توجهی را انجام داد و غیرنظامیان بی گناه از جمله زنان و کودکان را به قتل رساند.

  • نویسنده : نظیفه نزهت
  • منبع خبر : سفیر نیوز