دفتر مطبوعاتی محمد کریم خلیلی، عضو کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی گفته است بنا به دعوت رسمی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی پاکستان؛ امروز دوشنبه ۲۲ جدی در راس یک هیات عالی رتبه سیاسی عازم اسلام آباد شد. آقای خلیلی در این سفر قرار است با عمران خان، نخست وزیر پاکستان دیدار نماید. در […]

دفتر مطبوعاتی محمد کریم خلیلی، عضو کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی گفته است بنا به دعوت رسمی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی پاکستان؛ امروز دوشنبه ۲۲ جدی در راس یک هیات عالی رتبه سیاسی عازم اسلام آباد شد. آقای خلیلی در این سفر قرار است با عمران خان، نخست وزیر پاکستان دیدار نماید. در این دیدار قرار است روی روند صلح و گفتگوهای حکومت افغانستان با سران گروه طالبان بحث و گفتگو کنند.
دراین سفر که شماری از اعضای محترم مجلسین شورای ملی و اعضای حزب وحدت اسلامی افغانستان آقای خلیلی را همراهی می نمایند.
دفتر رسانه‌های استاد خلیلی گفته است، معاون پیشین رییس جمهور قرار است در این سفر عمران خان صدر اعظم جمهوری اسلامی پاکستان، روئسای پارلمان و مجلس سنای آن کشور، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه، و مقامات رهبری کشور دوست جمهوری اسلامی پاکستان؛ دیدار وگفتگو خواهند نمود.
هدف از این سفر؛ تقویت روند جاری مذاکرات صلح‌ به منظور استقرار یک صلح عادلانه و پایدار و تحکیم روابط دوستانه دوکشور می باشد. حکومت افغانستان نزدیک به دو سال است که روند گفتگوها با سران گروه طالبان را آغاز کرده است. دور دوم مذاکرات قرار بود روز شنبه این هفته در دوحه آغاز شود که تاهنوز به گونه رسمی آغاز نشده است.

  • نویسنده : نظیفه نزهت
  • منبع خبر : هفته‌نامه سفیر