جامعه شیعه هزاره با حدود ۲ هزار نفر جمعیت در کویته پاکستان همواره از سوی مذهبی های افراطی مورد حمله و کشتار قرار گرفته اند. این تهدید ها تنها در جامعه هزاره های پاکستان نیست. هزاره های افغانستان نیز مورد تهدید و کشتار سستماتیک قرار می‌گیرند. متاسفانه آخرین مورد کشتار هزاره ها اوایل هفته در […]

جامعه شیعه هزاره با حدود ۲ هزار نفر جمعیت در کویته پاکستان همواره از سوی مذهبی های افراطی مورد حمله و کشتار قرار گرفته اند. این تهدید ها تنها در جامعه هزاره های پاکستان نیست. هزاره های افغانستان نیز مورد تهدید و کشتار سستماتیک قرار می‌گیرند.
متاسفانه آخرین مورد کشتار هزاره ها اوایل هفته در معدنی در بلوچستان کویته پاکستان اتفاق افتاد. در این رویداد ۵ نفر از قربانیان از اعضای یک خانواده بودند.
داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است، اما سوال اینجاست که زیر سایه نیروهای امنیتی چطور همچین اتفاقی افتاده است؟ اسلام به هیچ وجه بدنبال کشتن بیگناهان نیست، پس چطور جامعه هزاره که خود مسلمان بوده و همواره برای ارتقای جامعه تلاش کرده اند کشته می شوند؟
جامعه هزاره‌های پاکستان از عمران خان نخست وزیر خواسته اند به کویته بیاید و وضعیت آن‌ها را از نزدیک ببیند، اما عمران خان آنها را متهم به اخاذی و باج خواهی کرده و در کنفرانسی اظهار داشته است که شما نمی توانید از بالاترین مقام یک کشور اخاذی کنید.
آیا کودکان بی گناهی که در اعتراضات شرکت می کنند بدنبال اخاذی هستند؟! آیا خانواده های داغدار که تنها منابع درآمدشان کشته شده اند بدنبال اخاذی هستند؟! آیا ساکنین بلوچستان بدنبال اخاذی هستند؟! آقای نخست وزیر باید دقیقا مشخص کند چه کسانی اخاذ هستند!

  • نویسنده : فرشته بهار
  • منبع خبر : بلوچ نیوز