هندوستان تایمز در گزارشی مدعی شده است که هند برای تمرکز بر تروریست‌ها و حامیان مالی، ریاست کمیته تحریم های گروه طالبان را بر عهده می گیرد. هند اعلام کرد که طی سالهای ۲۰۲۱_۲۲ ریاست سه کمیته اصلی تحریم سازمان ملل، از جمله کمیته تحریم گروه طالبان را بر عهده خواهد داشت. تی اس تیرومورتی […]

هندوستان تایمز در گزارشی مدعی شده است که هند برای تمرکز بر تروریست‌ها و حامیان مالی، ریاست کمیته تحریم های گروه طالبان را بر عهده می گیرد.
هند اعلام کرد که طی سالهای ۲۰۲۱_۲۲ ریاست سه کمیته اصلی تحریم سازمان ملل، از جمله کمیته تحریم گروه طالبان را بر عهده خواهد داشت.
تی اس تیرومورتی نماینده هند در سازمان ملل گفت که از این کشور خواسته شده تا ریاست سه نهاد فرعی مهم شورای امنیت از جمله کمیته تحریم گروه طالبان یا کمیته تحریم های ۱۹۸۸، کمیته مبارزه با تروریسم و ​​کمیته تحریم لیبی را به عهده داشته باشد. این اقدام پس از پیوستن هند به شورای شورای امنیت به عنوان عضو غیر دائمی برای سالهای ۲۰۲۱-۲۲ صورت گرفت.
تیرومورتی در یک پیام ویدئویی گفت: “کمیته تحریم گروه طالبان که کمیته تحریم های ۱۹۸۸ نیز نامیده می شود، با توجه به علاقه و تعهد شدید ما به صلح، امنیت، توسعه و پیشرفت افغانستان، همواره از اولویت های مهم هند بوده است.”
او بدون نام بردن از پاکستان افزود: “ریاست ما در این مقطع کمیته به حفظ تمرکز بر حضور تروریست‌ها و حامیان مالی آنها برای تهدید روند صلح در افغانستان کمک خواهد کرد. این نظر ما بوده است که روند صلح و خشونت نمی توانند دست به دست هم دهند و در کنار هم باشند.
این در حالیست که پس از بازدید اخیر هیئت گروه طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر به پاکستان، فیلم هایی از بازدید رهبران این گروه از اردوگاه های آموزش تروریسم در خاک پاکستان و دیدار با مبارزان مجروح در شفاخانه‌ای در کراچی منتشر شد.
تیرومورتی با اشاره به کمیته مبارزه با تروریسم که به ریاست هند در سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد خاطرنشان کرد که این هیئت پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتمبر در نیویورک تشکیل شد و هند در آخرین دوره فعالیت خود به عنوان عضو غیر دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد طی سالهای ۲۰۱۱-۱۲ آن را رهبری کرده بود.

  • نویسنده : مریم متین
  • منبع خبر : هندوستان تایمز