یکی از معترضین در اعتراض به کشتار هزاره های پاکستان در شهر کویته اظهار داشت؛"ظلمی که به ما شده است را حتی حیوانات با دشمنان خود نمی کنند.

یکی از معترضین در اعتراض به کشتار هزاره های پاکستان در شهر کویته اظهار داشت؛”ظلمی که به ما شده است را حتی حیوانات با دشمنان خود نمی کنند. این نسل کشی باید اکنون متوقف شود. تحصن اعضای جامعه هزاره پاکستان در نقاط مختلف شهر کراچی نیز برگزار شد. بیش از ۲۰۰ مرد، زن و کودک از جامعه هزاره خواستار آن بودند که عمران خان نخست وزیر و جنرال قمر جاوید باجوا رئیس ستاد ارتش از امنیت این جامعه اطمینان حاصل کنند.
یکی از سخنرانان در اعتراضات گفت:”چرا ما را می کشند؟ در ،۲۰ سال گذشته هزاران نفر از ما جان خود را از دست داده اند. تقصیر ما چیست؟ این پاکسازی قومی جامعه هزاره تا کی ادامه دارد؟ آیا ما مسلمان نیستیم؟ داعش چگونه در پاکستان پایگاه خود را پیدا می‌کند؟ ما مردمی صلح طلب هستیم، لطفا بگذارید صلح طلب بمانیم.
معترضین به شدت اعتراض کردند که چرا نهادهای امنیتی قادر به پایان دادن به نسل کشی هزاره ها نیستند. مولوی صدیق جعفری، رهبر ارشد مجلس وحدت مسلمین هنگام سخنرانی در برابر معترضین گفت: “اگر کسی واقعا نگران امنیت و فاجعه ای است که ما با آن روبرو هستیم، باید واکنشی نشان دهد. بسیار تاسف آور است که حضور صدها زن و کودک در سرمای سرد در کویته برای مقامات پیامی نداشته است. این معترضین خواهان صلح هستند، نه خشونت و خونریزی. بنابراین اعتراض تنها گزینه باقی مانده برای انتقال نگرانی ها است که ادامه خواهد یافت.
این تحصن برای ساعاتی ادامه داشت و مسالمت آمیز بود، اگرچه بر جریان ترافیک در جاده های مربوطه تاثیر بدی گذاشت! علاوه بر مجلس وحدت مسلمین، شورای علمای شیعه، اتحادیه جعفریه، سازمان دانشجویان امامیه و سازمان دانشجویان جعفریه نیز در این اعتراض شرکت کردند!

  • نویسنده : مریم متین
  • منبع خبر : هفته‌نامه سفیر