زلمی‌خلیل‌زاد نماینده امریکا برای صلح افغانستان در آستانه آغاز دور دوم مذاکرات صلح خلیل‌زاد به دوحه رفت. زلمیخلیل‌زاد در تویترش نگاشته‌است که انتظار دارد این دور مذاکرات نتیجه قابل ملموس داشته باشد. او افزوده که به دیگر کشورهای منطقه نیز خواهد رفت. قرار است دور دوم مذاکرات میان هیات‌های مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان و […]

زلمی‌خلیل‌زاد نماینده امریکا برای صلح افغانستان در آستانه آغاز دور دوم مذاکرات صلح خلیل‌زاد به دوحه رفت. زلمیخلیل‌زاد در تویترش نگاشته‌است که انتظار دارد این دور مذاکرات نتیجه قابل ملموس داشته باشد. او افزوده که به دیگر کشورهای منطقه نیز خواهد رفت.
قرار است دور دوم مذاکرات میان هیات‌های مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان امروز سه‌شنبه در دوحه آغاز شود. خلیل‌زاد در تویترش نگاشته‌است که هردو طرف مذاکره کننده با مصالحه واقعی و توافق روی یک راه حل سیاسی در آینده نزدیک باید در راستای منافع مردم افغانستان عمل کنند. او هم‌چنین خواستار کاهش قابل توجه خشونت‌ها در افغانستان شده‌است. آقای خلیل‌زاد تاکید کرده‌است که میزان کنونی خشونت در افغانستان‌، به‌شمول قتل‌های هدفمند، قابل پذیرش نیست. و عاملان افزایش خشونت‌ها در تلاش زیر تاثیر بردن تلاش‌های صلح و آینده افغانستان استند.

  • نویسنده : مریم متین
  • منبع خبر : هفته‌نامه سفیر