سران گروه طالبان و ایالات متحده به روز دوشنبه یکدیگر را به نقض توافق نامه صلح که سال گذشته در پایتخت قطر امضا شد متهم کردند.

سران گروه طالبان و ایالات متحده به روز دوشنبه یکدیگر را به نقض توافق نامه صلح که سال گذشته در پایتخت قطر امضا شد متهم کردند. گروه طالبان معتقدند که نیروهای امریکایی در این کشور حملات هوایی را در مناطق غیر جنگی تحت کنترل گروه طالبان انجام می دهند.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در بیانیه ای گفت که اگر حملات هوایی و سایر عملیات های نظامی بلافاصله در قندهار متوقف نشود، این گروه مجبور به پاسخ جدی خواهند شد و تمام مسئولیت ها کاملا بر دوش امریکایی ها خواهد بود.

سخنگوی نیروهای آمریکایی دگروال سانی لگت بلافاصله ادعاهای طالبان را رد کرد. لگت اظهار داشت: “اتهامات گروه طالبان که امریکا توافق نامه امریکا و گروه طالبان را نقض کرده است نادرست است. “نیروهای امریکایی شفاف و ثابت قدم بوده اند. ما از نیروهای افغان در برابر حملات گروه طالبان دفاع خواهیم کرد. ما درخواست خود را از همه طرفها برای کاهش خشونت تکرار می کنیم.
سخنگوی ارتش امریکا از ادعای دولت افغانستان حمایت کرد و گروه طالبان را مسئول موج های اخیر قتل های غیرنظامیان در این کشور دانست. این اولین بار است که ارتش ایالات متحده از ادعاهای دولت افغانستان در مورد کشتار هدفمند غیرنظامیان حمایت می کند.

  • نویسنده : مریم متین
  • منبع خبر : هفته‌نامه سفیر