ریاست عمومی امنیت ملی گفته است ، آن دسته از نظامیان گروه طالبان که اخیرا از بازداشت دولت آزاد شده اند، در قتل رحمت الله نکیزاد ژورنالیستی که برای الجزیره و آسوشیتدپرس در ولایت غزنی کار می کرد دست داشتند. اداره امنیت ملی به روز جمعه گفت که دو نفر که به اتهام کشته شدن […]

ریاست عمومی امنیت ملی گفته است ، آن دسته از نظامیان گروه طالبان که اخیرا از بازداشت دولت آزاد شده اند، در قتل رحمت الله نکیزاد ژورنالیستی که برای الجزیره و آسوشیتدپرس در ولایت غزنی کار می کرد دست داشتند. اداره امنیت ملی به روز جمعه گفت که دو نفر که به اتهام کشته شدن نکزاد دستگیر شدند، در میان ۵ هزار طالبی بودند که به دستور رئیس جمهور غنی آزاد شدند.
اداره امنیت ملی آنها را حمیدالله و ذکرالله معرفی کرد که اعتراف کرده اند در ترور نکیزاد دست داشته اند. بر اساس گزارش اداره امنیت ملی، این دو نفر اعضای یک گروه تروریستی به رهبری قاری عبید هستند که مسئول قتل های هدفمند در غزنی است. نکزاد هفته گذشته در حوالی خانه اش در ولایت غزنی به ضرب گلوله کشته شد. افغانستان یکی از کشورهای ناامنی برای کار خبرنگاری است و بر اساس آمارهای ارایه شده از سوی نهادهای رسانه‌ی در سال گذشته میلادی هشت خبرنگار در افغانستان کشته شدند.